חדשות חוץמבזקים

המלכה אליזבת השנייה הלכה לעולמה בגיל 96

המלכה אליזבת השנייה, מלכת הממלכה המאוחדת של בריטניה הגדולה וצפון אירלנד, הלכה היום לעולמה (חמישי) בגיל 96, בשיבה טובה, לצד משפחתה, בטירת בלמורל שבסקוטלנד.

תקופת כהונתה היא הארוכה ביותר בהיסטוריה של המלוכה הבריטית. היא גם הייתה מנהיגת המדינה הוותיקה ביותר בעולם, מאז מותו של מלך תאילנד ראמה התשיעי ב-2016.

שלטונה של אליזבת נפרש על פני שבעה עשורים, במהלכם העולם שינה את פניו והאימפריה הבריטית במיוחד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף להיותה מלכת הממלכה המאוחדת של בריטניה הגדולה וצפון אירלנד ו-14 מדינות נוספות.

במהלך כהונתה הארוכה קיבלו מדינות רבות עצמאות, לאחר שהיו נתונות לשלטון האימפריה הבריטית. אולם חלקן הוסיפו לראות בה את מלכתן באופן סמלי עד שמינו לעצמן ראש מדינה מקומי. 14 מדינות מלבד בריטניה מוסיפות לראות בה את מלכתן גם כיום: קנדה, אוסטרליה, ניו זילנד, ג'מייקה, גרנדה, איי בהאמה, פפואה גינאה החדשה, איי שלמה, טובאלו, סנט לוסיה, סנט וינסנט והגרנדינים, אנטיגואה וברבודה, בליז וסנט קיטס ונוויס.

כל המדינות שבהן מולכת אליזבת השנייה חברות בחבר העמים הבריטי ואוכלוסייתן מקיפה כ-130 מיליון תושבים. בחבר העמים הבריטי חברות גם מדינות שאינן נתונות למלכותה של אליזבת השנייה, אולם היא מכהנת כראש הארגון.

בני משפחת המלוכה הגיעו לחלוק עמה רגעים אחרונים בארמון עם הידיעות על הידרדרות מצבה הבריאותי.

היא הותירה אחריה ארבעה ילדים, שמונה נכדים ושנים-עשר נינים. בנה הבכור, הנסיך צ'ארלס, צפוי להיות מוכתר בחודשים הקרובים כמלך הבא של בריטניה, בגיל 73. הנסיך הארי הגיע לבדו לטירת בלמורל שבסקוטלנד כדי לשהות לצד סבתו, ללא רעייתו מייגן מרקל. כזכור הארי הוציא עצמו ממשפחת המלוכה לאחר נישואיו למייגן ונפוצו שמועות רבות על היחסים ששררו בין מייגן והמלכה אליזבת.

אליזבת הוכתרה כמלכה ב-2 ביוני 1953, לאחר מות אביה, המלך ג'ורג' השישי. בשנת 1947 נישאה לנסיך פיליפ, שמאז נישואיהם ועד מותו לפני כשנה נשא את תואר "הדוכס מאדינבורו".

בתקופת שלטונה של אליזבת כיהנו חמישה-עשר ראשי ממשלה. רק השבוע, היא הסמיכה את ראשת הממשלה החדשה של בריטניה, ליז טראס.

המוני אנשים התאספו מסביב לארמון בקינגהאם לחלוק למלכתם כבוד אחרון.

הלוויה הממלכתית תתקיים במנזר ווסטמינסטר ביום ראשון 18.9.

ארכיון. צילום: Steve Parsons, Pool via AP,
צילום: פרנק אוגסטיין

Back to top button