חדשות הארץמבזקים

'R U OK?' – המיזם האוסטרלי הגיע לישראל לעזור למתמודדי הנפש

היום, (חמישי) התקיים לראשונה אירוע "R U OK?" ובו הובילה עמותת אנוש – העמותה הישראלית לבריאות הנפש, את המיזם שהוקם במטרה לנרמל את השיח על בריאות הנפש ולעודד ישראלים להתעניין בשלום הסובבים אותם.

אירוע ההשקה התקיים בנמל תל-אביב ונכחו בו אשת הנשיא מיכל הרצוג, אשת ראש הממשלה ליהיא לפיד, שר הבריאות ניצן הורוביץ, סגנית ראש עיריית תל אביב חן אריאלי, ושגריר אוסטרליה בישראל פול גריפית'.

"R U OK?" הוא מיזם אוסטרלי ללא כוונות רווח שמטרתו היא נרמול השיח בנושא בריאות הנפש וקריאה לציבור להתעניין באנשים סביבם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המיזם הוקם בשנת 2009 על ידי גווין לארקין בעקבות התאבדותו של אביו ואמונתו שאם מישהו היה שואל את אביו אם הכול בסדר, אולי ההתאבדות שלו הייתה נמנעת. לכן הקים לארקין מיזם המגביר את השיח בנושא בריאות הנפש ומעודד אנשים להתעניין בסביבתם, ומספק כלים לניהול שיחה פשוטה שיכולה לעשות שינוי גדול.

רעיית נשיא המדינה, מיכל הרצוג אמרה באירוע: "'R U OK?' היא יוזמה מרגשת, לא רק משום שהיא מצילת חיים בפשטותה, אלא משום שהיא נולדה מהמקום הבסיסי ביותר – מתוך האמונה בכוחה של הסולידריות ושל האמפתיה שאנחנו חולקים זה עם זו כבני אדם".

היא הוסיפה: "בשנתיים וחצי האחרונות של המגיפה העולמית רבים כל כך הצטרפו למעגל מתמודדי הנפש, ובתוך מסע ההתמודדות הזה מתעוררים הרבה מאד פחדים, אשמה, געגוע, כעס, ריחוק ותלות, ויחד עם כל אלה, וכאילו לא די בהם, שזורה בהתמודדות הזו התמודדות עם 'שד' נוסף. שד ושמו דעה קדומה. לכן עלינו להציף את הנושא ולדבר ללא חשש על בריאות הנפש".

אשת ראש הממשלה, ליהיא לפיד, אמרה באירוע: "המיזם החשוב הזה שהביאה לארץ עמותת אנוש בא להזכיר לכולנו להסתכל מסביב, לראות אם יש מישהו שיותר קשה לו, שזקוק לעזרה ולשאול אותו איך הוא, ונושיט לו יד. אני מרגישה שיש התחלה של שינוי, אנשים יותר מעיזים להגיד שכואב להם וקשה להם ומשתפים אחרים אבל הדרך עוד ארוכה, תשתפו אותנו אנחנו כאן לעזור."

שר הבריאות, ניצן הורוביץ, אמר: "המטרה המשותפת שלנו, במיזם החשוב של 'אנוש' ובצעדים שאנחנו נוקטים כעת במשרד הבריאות היא לנצח את מחסום הבושה. שאנשים לא יתביישו לבקש טיפול ולא ינסו להסתיר את הבעיות שלהם. אני מאמין בחשיבות של קיום של קהילה ושיקום תוך קיום אורח חיים סדיר וזה משהו שאנוש עושים מצוין. אנחנו עושים כאן היום צעד גדול קדימה וכשאני רואה את המסירות של עמותת אנוש לנושא אני רואה כמה זה משנה את החיים כשיש טיפול טוב ומעטפת, ומתחייב להמשיך לתמוך בפעילות החשובה".

ד"ר הלה הדס, מנכ"לית "אנוש – העמותה הישראלית לבריאות הנפש" אמרה: "זהו אחד הימים המרגשים בחיי, שהוקדשו לנרמול השיח על בריאות הנפש והפגת המתחים שמשפיעים כה רבות על כה רבים מאתנו. אני מודה לכל מי שהגיע כדי לתמוך בנו במאמצנו לנרמל את השיח על בריאות הנפש, וגאה ש-'R U OK' בחרו בנו לקדם את התפיסה הזו מחוץ לאוסטרליה".

צילום: 'אנוש – העמותה הישראלית לבריאות הנפש"
צילום: 'אנוש – העמותה הישראלית לבריאות הנפש"

Back to top button