חדשות הארץמבזקים

היוזמה עבורה גשר המיתרים הואר בצהוב

עיריית ירושלים האירה הערב (חמישי) את גשר המיתרים בצהוב ועיריית אשדוד האירה את בניין העירייה שלה בצהוב, לאור יום העלאת המודעות והגברת השיח בנושא בריאות הנפש.

עמותת אנוש – העמותה הישראלית לבריאות הנפש, קידמה יוזמה זו. שאיפתה היא לעורר ולעודד אנשים לדבר בפתיחות על דברים שמטרידים אותם, להיעזר באנשי מקצוע, בבני משפחה וחברים ואף למנוע אובדנות.

עמותת אנוש הוקמה לפני למעלה מ-40 שנה על ידי קבוצת משפחות שביקשה לשפר את איכות חייהם של ילדיהם שהתמודדו עם מגבלה נפשית וכיום היא הארגון המוביל והגדול בישראל המעניק שירותי שיקום פורצי דרך. עם למעלה מ-1,000 עובדים ו-1,000 מתנדבים העמותה מעניקה שירות בפריסה ארצית לכ-15,700 מתמודדים עם מגבלה נפשית ב-75 מרכזי פעילות ולאלפי בני משפחות התומכים בהם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הם מעניקים שירותי שיקום הכוללים סיוע בתחומי הדיור, התעסוקה, החברה והפנאי, ייעוץ למשפחות והדספייס – מרכזי טיפול ומניעה לנוער ולצעירים. כל תחום שיקומי נותן מענה ברגישות לסוגי האוכלוסיות השונות ונעשה בהתאם לצרכי הפרט.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, ברך את היוזמה: "בעבר נושא בריאות הנפש היה תחום שהתעסקו בו ודיברו עליו בחדרי חדרים, בשל החשש לחשוף את המקרה האישי בחוגים חברתיים ובקהילה. לא עוד. הארת גשר המיתרים, מטרתה להדהד את המסר, לפיו אין ממה לחשוש ומה להסתיר, אלא להיפך, יש צורך בטיפול שלא אחת מציל חיים".

צילום: דוברות עיריית ירושלים
צילום: דוברות עיריית ירושלים

 

Back to top button