חדשות הארץמבזקים

בתרחיש רעידת אדמה קיצונית: כך יחידת הכלבנים תסייע

בצל הכותרות על חששות לרעידת אדמה עתידית בישראל, ראשי הענף הטכנולוגי של פיקוד העורף נפגשו בסוף השבוע עם מפקד יכ"ל, יקותיאל בן יעקב.

ראש ענף הפיתוח בפיקוד העורף, סא"ל שלמה הכהן, בליווי רס"ן מנחם פרידמן ממוקד ידע טכנולוגיות בפקע"ר, קיימו סיור מיוחד בבסיס יכ"ל – יחידת הכלבנים לישראל – ביישוב תפוח שבשומרון. המטרה: בחינת היכולות והנכונות של יכ"ל לסייע באסון לאומי של קריסת מבנים רבים, עם חשש ללכודים מתחת להריסות.

כידוע ישראל יושבת על קו השבר הסורי-אפריקני, ובתדירות ממוצעת של פעם בכמאה שנה מתרחשת בה רעידת אדמה משמעותית. לפי מומחים, ייתכן מצב שבו מאות אם לא אלפי בניינים יקרסו עם לכודים רבים. במצב כזה, פיקוד העורף בסיוע גופים נוספים – עם יכולות לאתר לכודים מתחת להריסות – ייאבקו לאיתור מהיר ככל האפשר ולחילוץ של הלכודים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מפקד יכ"ל, יקותיאל (מייק) בן יעקב, הכריז: "אנו שוקדים כבר שנים להכשיר כמה שיותר כלבים, כלבנים ויחידות סער – בשיתוף ערים ומועצות ברחבי ישראל – כדי לתת מענה ראשוני ואפקטיבי לאתר ולחלץ לכודים, במקרה הצורך. נמשיך לתת דגש על הכנתם של כמה שיותר צוותים וכלבים מאומנים היטב לתת מענה לאירועים כאלו, בד בבד עם הפעילות השוטפת של חיפוש נעדרים".

צילום: דוברות יכ"ל
צילום: דוברות יכ"ל
צילום: דוברות יכ"ל
צילום: דוברות יכ"ל

Back to top button