מבזקיםפוליטי / מדיני

לפיד: הנחנו בפני האירופאים מידע מודיעיני על הפעילות האיראנית באתרי הגרעין

ראש הממשלה, יאיר לפיד, נשא היום דברים (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה. בדבריו התייחס לפיד להסכם הגרעין עם איראן, בו התעסק בהרחבה, ובסיום דבריו שלח את תנחומיו בשם עם ישראל לעם האנגלי על מותה של המלכה אליזבת' השנייה.

בפתח דבריו אמר לפיד: "בעקבות האמריקאים, אתמול הודיעו מדינות אירופה שהסכם הגרעין עם איראן אינו עומד להיחתם, תיקי החקירה הפתוחים של איראן בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית אינם עומדים להסגר. אני מודה לצרפת, בריטניה וגרמניה על העמדה הנחרצת שלהם בנושא. בחודשים האחרונים ניהלנו איתם דיאלוג שקט ואינטנסיבי, והונח בפניהם מידע מודיעיני עדכני על הפעילות האיראנית באתרי הגרעין. אחר הצהריים אצא לגרמניה להפגש עם הקנצלר, אולף שולץ. מטרת הביקור היא תיאום עמדות בנושא תכנית הגרעין וסיכום פרטים אחרונים במסמך שיתוף פעולה אסטרטגי, כלכלי ובטחוני, שאנו עומדים לחתום איתם. יחד עם ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט, ועם שר הבטחון בני גנץ, ישראל מנהלת מערכה מדינית מוצלחת לבלימת הסכם הגרעין ולמניעת הסרת הסנקציות מעל איראן. זה עוד לא נגמר, זו דרך ארוכה, אבל יש סימנים מעודדים."

עוד הוסיף לפיד ואמר: "במקביל, פועלת ישראל כדי למנוע מאיראן להקים בסיסי טרור ברחבי המזרח התיכון, בעיקר בסוריה. אני רוצה להדגיש מפה, ישראל לא תסכים שסוריה תשמש ציר העברת נשק לארגוני טרור, ולא תקבל הקמת בסיסים איראנים או בסיסי מליציות על גבולנו הצפוני. בזירה אחרת: בסוף השבוע שעבר קיימנו דיונים עם צה"ל והשב"כ על המתיחות ביהודה ושומרון, ובעיקר בגזרות ג'נין ושכם. כוחות הביטחון פועלים בזירות אלה בנחישות כדי למנוע זליגת פיגועים לתחומי ישראל. בחמישי בלילה נפגשתי עם שני שוטרי יס"מ, רב-סמל בכיר שריף חסון ורס"ר מנגיסטו מהבאהו שמנעו פיגוע כבד בתל אביב. העירנות והמקצוענות שלהם מנעה נפגעים רבים והסלמה ביטחונית. בירכתי אותם בשם ממשלת ישראל, והם קיבלו תעודות הערכה משר הבט"פ, עמר בר-לב. אני מנצל את ההזדמנות ושולח להם הצדעה גם משולחן הממשלה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום, אמר: "נושא אחרון, ברשותכם באנגלית:
From here in Israel, we send our deepest condolences to the people of the United Kingdom following the death of Her Majesty Queen Elizabeth II. For 70 years, she was a model of decency and stability, and an icon around the world, We send our best wishes to the new King, His Majesty Charles III".

ארכיון. צילום: חיים צח, לע"מ

Back to top button