מבזקיםפוליטי / מדיני

עשה זאת שוב: ליברמן עורר סערה ענקית לאחר שהשווה את נתניהו לגבלס

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שוחח הבוקר (ראשון) עם כלי התקשורת בטרם פתיחת ישיבת הממשלה. בישחתו איתם תקף ליברמן בחריפות ובביטויים קשים את נתניהו, בפעם השנייה בתוך שבוע, כאשר הפעם ליברמן השווה את שיטות נתניהו במערכת הבחירות לשיטותיהם של גבלס וסטלין, לא פחות. כמובן שדבריו של ליברמן עוררו סערה גדולה וגררו גינויים מכל קצוות הקשת הפוליטית, כאשר עד כה, הבכיר היחידי שלא גינה את הדברים הוא ראש הממשלה, יאיר לפיד.

מהליכוד נמסר בתגובה לליברמן: "המסית הלאומי, דון ליברמן, בפאניקה חסרת מעצורים. דבריו השקריים והמקוממים הם ביזוי השואה. אנו דורשים מראשי השמאל לפיד וגנץ לגנות מייד את ההתבטאות המזעזעת הזאת."

בני גנץ אמר בנושא: "מעריך מאוד את שר האוצר ליברמן, אך מוקיע את דבריו וההשוואה הבלתי מתקבלת על הדעת למי שביצעו את הזוועות הקשות ביותר בתולדות האנושות. גם במערכת בחירות קשה מול מי שמבקש לפגוע בממלכתיות ובמערכת המשפט, יש לשים גבולות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אריה דרעי הגיב: "ליברמן עבר את כל הקווים האדומים. להשוות את נתניהו לגבלס ולסטלין, זה ביזוי זכר השואה וביזוי קורבנות השואה. בושה וחרפה, כלימה של ממש לפוליטיקאים שלא יגנו בחומרה את ליברמן ויוקיעו אותו על הקללות המזעזעות שלו. יש גבול שאסור לעבור."

מתן כהנא גינה אף הוא את הדברים: "ההשוואה בין נתניהו לגבלס שגויה, רעה ופוגעת בחובה הקדושה לנסות ולגשר על הקרעים בחברה הישראלית. אסור להיגרר לשיח של שנאה. טוב יעשה ליברמן באם יחזור בו."

בצלאל סמוטריץ' תקף את ליברמן: "איווט ליברמן הוא הפוליטיקאי המסוכן ביותר בישראל. פרובוקטור בריון, חסר דרך וחסר ערכים, שכבר שנים מתפקד כסוכן כאוס שמפיץ שנאה וחרמות וגורר את מדינת ישראל לתהום בשל ענייניו האישיים. עכשיו הוא גם מבזה את זכר השואה. הציבור הישראלי חייב לסלק אותו."

איילת שקד אמרה: "גם אחרי חמש מערכות בחירות מתישות ומלוכלכות, אסור להשוות אף אדם לגדולי צוררינו. אין לזה מקום בפוליטיקה הישראלית."

משה גפני אמר על ליברמן כי "מי שמנסה להפיץ חזיר ברחבי ישראל ומנבל את פיו כנגד ציבורים שונים בחברה הישראלית, לא פלא שהשואה ומרכיביה השונים לא נחשבים בעיניו לאסון שלא משווים אותו לנושאים אחרים. הגיע הזמן שיעזוב אותנו לנפשינו ולא יהיה חלק מהחיים הציבוריים של מדינת ישראל."

ארכיון. צילום: קובי גדעון, לע"מ

Back to top button