חדשות הארץמבזקים

'אם תרצו' ליו"ר ועדת הבחירות: פעל נגד עיתון 'הארץ' בשל פעילות אסורה בתקופת הבחירות

תנועת 'אם תרצו' פנתה היום (ראשון), באמצעות יועצה המשפטי, עו"ד ערן בן ארי, ליו"ר ועדת הבחירות, השופט יצחק עמית ולמבקר המדינה מתניהו אנגלסמן, בדרישה לפעול נגד עיתון 'הארץ' ומו"ל הארץ עמוס שוקן.

כזכור, ביום 29.08.2022 פורסמה בעיתון הארץ אגרת של מו"ל העיתון, מר עמוס שוקן, לכלל מנויי העיתון. אגרת זו פורסמה בעיתון כאמור חודשיים טרם מועד בחירות 2022. באגרת זו, לטענת התנועה, קרא מר שוקן בצורה מפורשת לכלל המנויים שלא להצביע עבור אחד המועמדים המתמודדים בבחירות הקרובות. בין שאר דברי האגרת נכתב כדלהלן: "אנו חושבים שבצורה זו או אחרת, טובתה של ישראל מחייבת לבחור כך שלא בנימין נתניהו ירכיב את הממשלה הבאה".

לטענת 'אם תרצו', "קריאה זו הינה התערבות בוטה במערכת הבחירות, ומהווה "פעילות בחירות" המותרת על פי דין אך ורק לגוף הנרשם כ"גוף פעיל בבחירות"…קריאתו המפורשת של מר שוקן בעיתון אותו הוא עצמו מוציא לאור שלא לבחור בחה"כ בנימין נתניהו, או למצער, לעשות ככל האפשר על מנת שמר נתניהו לא ירכיב את הממשלה הבאה הינה התערבות בוטה במערכת בחירות, ומהווה בפועל תעמולה כנגד מועמד, ובשל כך הינה פעילות המותרת לגוף פעיל בבחירות בלבד".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סעיף 10ג לחוק מימון מפלגות קובע כי: " (א) לא יבצע אדם או חבר בני אדם, בין שהוא מאוגד ובין שאינו מאוגד, פעילות בחירות בשווי כולל, בכסף או בשווה כסף, העולה על 104,500 שקלים חדשים, ולא יגייס תרומות למטרה זו בשווי כולל כאמור, אלא לאחר שנרשם אצל מבקר המדינה, כפי שיקבע המבקר, כגוף פעיל בבחירות שמטרתו ביצוע פעילות בחירות."

התנועה מסרה כי "עיתון הארץ המופץ בתפוצה רחבה לכלל האוכלוסייה, ואף מופץ ישירות לעובדי מדינת ישראל בחינם, אינו נרשם כדין כגוף פעיל בחירות, ועליו להימנע מהתערבות בוטה ומנוגדת לחוק כנגד מועמד המתמודד כחוק. ערך האגרת נשוא מכתב זה, אשר הופיעה בעמוד הראשון של העיתון, עולה על הסכום המפורט בחוק לעיל, ופרסום זה אסור על פי דין."

בהתאם לכך דורשת תנועת אם תרצו כי "בשל התערבותו של מר שוקן בבחירות, עליו להתנהל בצורה שקופה כגוף פעיל בחירות, ועל כן עליו למסור דו"חות למבקר המדינה..כמו כן יש להגדיר את עיתון הארץ כגוף פעיל בחירות, ולהורות לו לפעול על פי הדין החל על גוף מעין זה. לחלופין, קוראת תנועת אם תרצו לוועדת הבחירות "לפעול כנגד מר שוקן וכנגד עיתון הארץ בשל פעילות האסורה במהלך תקופת בחירות".

אילוסטרציה. Image by Karolina Grabowska from Pixabay

Back to top button