חדשות הארץמבזקים

זיהמו עם פסולת חקלאית, ברזלי חממות ויריעות פלסטיק: צו ניקיון הוצא לקיבוץ קליה

מנהל מחוז ירושלים של המשרד להגנת הסביבה, שוני גולדברגר, הוציא לקיבוץ קליה צו שמירת הניקיון מתוקף חוק שמירת הניקיון, בגין מפגע פסולת חקלאית הכולל ברזלי חממות ויריעות פלסטיק, שפוזרו בשטח פתוח ברשות הרבים בסמוך לקיבוץ. בצו נדרש הקיבוץ לפנות את מפגעי הפסולת הנמצאים בשטחי הקיבוץ וברדיוס של 200 מטר, לנקותם ולהשיב את תא השטח למצבו הטבעי עד לסוף ספטמבר 2022.

במהלך השנה החולפת ערכו מפקחי המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה, צוותי מחוז ירושלים של המשרד להגנת הסביבה וכן מפקחי רשות הטבע והגנים סיורים שונים, ובכולם נמצאו ערמות פסולת חקלאית השייכת לענף גידולי השדה של הקיבוץ.

מנהל מחוז ירושלים של המשרד להגנת הסביבה הוציא התראה לפני צו לקיבוץ, שבו נדרש לפנות את הפסולת ולנקות את השטח. משדרישות המשרד להגנת הסביבה לא נענו, ובתום סיורים נוספים שנערכו בחודשיים האחרונים, מנהל המחוז הוציא צו לשמירת הניקיון, ללא התראה נוספת מוקדמת. המשרד יעמוד על כך שהקיבוץ ימלא את הצו וינקה את השטח ללא דיחוי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שוני גולדבר, מנהל מחוז ירושלים במשרד להגנת הסביבה: "שטחים חקלאים אינם הפקר, והפגיעה המתמשכת של קיבוץ קליה בשטחים ברשות הרבים הובילה אותנו להוציא צו שמירת הניקיון באופן מידיי וללא דיחוי. לא נאפשר פגיעה בטבע, ונפעל מול הקיבוץ לשיקום המפגעים ולניקוי השטח".

צילום: ערן חקלאי, המשרד להגנת הסביבה
צילום: ערן חקלאי, המשרד להגנת הסביבה
צילום: ערן חקלאי, המשרד להגנת הסביבה

Back to top button