בריאותמבזקים

בהיקף של כ-2.5 מיליון ש"ח: הושלם פרויקט מורכב לשדרוג חדרי הניתוח בכרמל

בית החולים כרמל לא מפסיק להשתדרג ולהתקדם באיכות הציוד הרפואי ובאיכות חדרי הניתוח. כחלק מפרויקט רב שנתי, הושלם לאחרונה פרויקט מורכב לשדרוג חדרי הניתוח לטובת שיפור בטיחות המטופלים והצוות הרפואי תוך הכנסת טכנולוגיות מתקדמות בהיקף של כ 2.5 מיליון ש"ח.

במסגרת הפרויקט המורכב בהובלת צוותי הבינוי וההנדסה של כרמל בראשות מהנדס ביה"ח דורי בז'רנו, כלל הפרויקט שיפוץ כללי של חדר הניתוח והתאמה של החדר לעבודה מתקדמת עם רובוט הניתוחים דה וינצ'י, שדרוג מערכות הגזים הרפואיים, החשמל, מיזוג האוויר והותקנו מערכות חכמות לאספקת ציוד לניתוח.

על קירות חדרי הניתוח הותקנו לוחות אנטי-בקטריאליים חדשניים למניעת זיהומים בסביבת חדר הניתוח. מערכות מיזוג האוויר תוכננו ובוצעו גם הן למטרת מניעת זיהומים, תוך ביצוע הפרדה אווירית בין מתחם מיטת המטופל לחדר הניתוח.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הפרויקט, שנוהל ע"י מר רמי הרוש ממחלקת הנדסה ואחזקה של בית החולים בוצע בלוח זמנים מצומצם וצפוף תוך עמידה בכל יעדי הפרויקט.

באירוע השקת חדרי הניתוח המשודרגים נכחו מנהל ביה"ח ד"ר אבי גולדברג, הנהלת ביה"ח סגן מנהל ביה"ח ד"ר בני רביב האחראי על חדרי הניתוח, מנהלי המחלקות הכירורגיות השונות ,ד"ר זאב גולדיק מנהל מחלקת הרדמה וחדרי הניתוח של כרמל, מנהלת הסיעוד של חדרי הניתוח מירב פינקלשטיין ומנהלת הסיעוד של ביה"ח אהובה טל.

"חדרי הניתוח הם הלב הפועם של ביה"ח "אמר עוז יאיר המנהל האדמיניסטרטיבי של כרמל. "סיימנו בהצלחה עוד פרויקט תשתיתי מורכב הודות להתגייסות של כולם. אני מבקש להודות לגב' סיגל זומר שהתחילה את הפרויקט, למירב אחות אחראית חדרי הניתוח שהצליחה להמשיך ולתפעל את חדרי הניתוח למרות השיפוץ, ותודה מיוחדת לכל צוות ההנדסה ולמהנדס ביה"ח דורי בז'רנו וצוותו על העבודה המוצלחת והביצוע המושלם ".

ד"ר זאב גולדיק מנהל חדרי הניתוח בכרמל הודה לכל העושים במלאכה ואמר, "חדרי הניתוח החדשים תואמים את רפואת העתיד ומותאמים לעבודה המתקדמת ביותר.
אני גאה בביה"ח שיש לו צוותים כאלו , וגאה בצוות חדר הניתוח הנהדר שלנו ".

מנהל ביה"ח ד"ר גולדברג אמר כי "השנה הקודמת היתה לנו שנת שיא בניתוחים בכרמל וזאת הודות לצוות הנהדר שיש לנו ועם צוות כזה רק השמיים הם הגבול.
נכון לעכשיו כל חדרי הניתוח שלנו בכרמל עברו שיפוץ ושדרוג מתקדם תוך התאמה לעתיד המאה ה 21 ואנחנו מוכנים לעמוד בכל משימה ניתוחית מורכבת ככל שתהיה ".

מהנדס ביה"ח דורי בז'רנו הודה לכל המברכים סיכם ואמר כי "שיפוץ והקמת חדר ניתוח על המערכות המורכבות המתוקנות בו מחייב רמת דיוק גבוהה מאוד הן בהיבט אפיון ותכנון המערכות והן בהיבט איכות הביצוע על מנת לספק לצוות הרפואי סביבת עבודה אופטימלית תוך הבטחת בטיחות המטופל. הפרויקט, שבאופן טבעי מחייב השבתת חדר ניתוח קריטי לבית החולים, בוצע בלוח זמנים מוגדר תוך עמידה ביעדי האיכות שהוגדרו בתחילת הפרויקט. מחלקת הנדסה ואחזקה של כרמל תמשיך לפעול במלוא המרץ על מנת לספק לצוותים הרפואיים סביבת עבודה נוחה ובטיחותית ובכך לספק למטופלי בית החולים את הטיפול האופטימאלי לו הם ראויים".

עוז יאיר המנהל האדמיניסטרטיבי של כרמל : "אנו גאים להעמיד לטובת תושבי חיפה והצפון את חדרי הניתוח המתקדמים והאיכותיים ביותר, זאת בשילוב הצוותים המנוסים שלנו מבטיח למטופלים שלנו את איכות הטיפול והשירות הגבוה ביותר".

צילום: אלי דדון וירון חזן
צילום: אלי דדון וירון חזן
צילום: אלי דדון וירון חזן
צילום: אלי דדון וירון חזן

Back to top button