מבזקיםמשפטי/פלילי

בית המשפט החמיר את עונשה של הגננת שהואשמה בתקיפת תינוקות

בית המשפט המחוזי מרכז קיבל היום (ראשון) את ערעור המדינה על קלות העונש של הגננת ילנה סטרובינסקי מגן "מאשה והדוב", והחמיר את עונשה מ-18 ל-28 חודשי מאסר בפועל.

פרקליטות מחוז מרכז ערערה לבית המשפט המחוזי על קלות העונש שהטיל בית משפט השלום בפתח תקווה על ילנה סטרובינסקי. כזכור, במסגרת הסדר טיעון סטרובינסקי הורשעה על פי הודאתה בשלושה אישומים של תקיפת קטין על ידי אחראי ונגזרו עליה 18 חודשי מאסר בפועל ועונשים נוספים. במקביל סטרובינסקי ערערה גם היא על חומרת העונש. בית המשפט המחוזי קיבל את טיעוני המדינה, החמיר את עונשה ודחה את ערעורה של סטרובינסקי.

בכתב האישום המתוקן בו הודתה סטרובינסקי עולה כי הנאשמת תקפה חמישה תינוקות, חלקם בני פחות משנה, במסגרת עבודתה כסייעת בגן הילדים "מאשה והדוב". בנוסף, עולה כי סטרובינסקי פעלה כלפי הפעוטות כאילו היו חפצים. עוד עולה, סטרובינסקי פעלה יחד עם אינה סקיבנקו, סייעת נוספת, שגרמה למותה של יסמין וינטה ז"ל (על סקיבנקו נגזרו 17 שנות מאסר).

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בפסק הדין התייחס בית המשפט גם למותה של יסמין וינטה ז"ל שהתרחש בגן באומרו: "…חשוב להבהיר שהמשיבה אינה משלמת מחיר על מעשים שלא בוצעו על ידה. מנגד, לא ניתן להתעלם מהיותה של המשיבה חלק מצוות המטפלות בגן הילדים, וכי ביצעה מעשים שבחלקם דומים לאלו שביצעה חברתה לעבודה סקיבנקו ובסמיכות זמנים להם. המשיבה הייתה שותפה ליצירת 'האקלים הטיפולי' ולשיטות 'הטיפול' שהיו נהוגות בגן, כאשר אך בנס לא הסתיימו מעשיה באופן חמור יותר".

עוד קבע בית המשפט כי: "הכיעור במעשי המשיבה, השפלת הפעוטות וההשפעה הפוטנציאלית והקונקרטית של מעשיה עליהם ועל בני משפחתם מחייבים תגובה עונשית הולמת".

Image by VBlock from Pixabay

Back to top button