מבזקיםצבא וביטחון

השר לביטחון המולדת בארה"ב: "ב-9/11 ארה"ב התעוררה למציאות שישראל חווה מדי יום"

שגריר ארה"ב בישראל, טום ניידס, השתתף היום (ראשון) בכנס השנתי של המכון למדיניות נגד טרור באוניברסיטת רייכמן (המרכז הבינתחומי) בהרצליה.

במהלך הכנס שוחח השגריר עם מנכ"ל המכון למדיניות נגד טרור והתייחס לאיום הגרעין האיראני: "איראן ובנות בריתה מהוות איום קיצוני על ביטחון מדינת ישראל. ארה"ב לא תעמוד מנגד ותאפשר להן ייצור נשק גרעיני".

בנוסף, הוא דן בסוגיה הפלסטינית: "לשם שמירה על מדינה יהודית דמוקרטית, חשוב להגיע לפתרון שתי המדינות. המצב ביהודה ושומרון לא יכול להימשך".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאחר שיחתם, השר לביטחון המולדת בארה"ב, אלחנדרו מיורקס, פנה לבאי הכנס בנאום שהוקלט מראש: "ב-9/11 ארה"ב התעוררה למציאות שישראל חוותה ועודנה חווה מדי יום, עוד בטרם זכתה לעצמאותה. אני זוכר עוד כנער את הדיווחים בחדשות על האוטובוסים של אגד שהתפוצצו ועל החיים הרבים שאבדו או ניזוקו כתוצאה מכך. בחודש שעבר ציינו 21 שנים לפיגוע במסעדת 'סבארו' בירושלים בה נרצחו 15 אנשים ועוד לא עבר חודש מההתקפה על תחנת האוטובוס מחוץ לעיר העתיקה בירושלים, בה נפצעו 8 אנשים".

הוא המשיך: "לאחר מתקפות הטרור של ה-9/11 אנחנו בארה"ב התמקדנו בעיקר במחבלים זרים, אלה שתכננו להיכנס לארה"ב ולגרום לנזק משמעותי. על אף שהאיום הזה לא חלף, עשור לאחר האירועים האלה הפכנו מודאגים יותר ויותר מאנשים אלימים שצומחים בתוך הבית, היחיד שכבר נמצא בארה"ב והופך אלים וקיצוני על ידי חיבור לאידאולוגיה טרוריסטית זרה. עכשיו אנחנו מאוד מודאגים מהמחבל הביתי, היחיד האלים הביתי, שלא מונע על ידי אידיאולוגיה טרוריסטית זרה, אבל מאידיאולוגיה של שנאה, של מסרים אנטי-ממסדיים ואנטי ממשלתיים, של נרטיבים כוזבים, של אבל אישי שמוביל לאלימות קיצונית, או על ידי נרטיבים שמופצים ברשת".

צילום: אליזבת פרנץ, רויטרס

Back to top button