מבזקיםפוליטי / מדיני

"המאבק בטרור מלווה חלק לא קטן מחיינו כאומה וגם מחיי באופן אישי"

חה"כ אמיר אוחנה ממפלגת הליכוד התייחס לפני זמן קצר (שני) בכנס השנתי של המכון למדיניות נגד טרור (ICT) באוניברסיטת רייכמן, לתקופת שירותו בשב"כ במהלך האינתיפאדה השנייה.

בפתח דבריו התייחס אוחנה למאבק בטרור ואמר: "המאבק בטרור מלווה חלק לא קטן מחיינו כאומה וגם מחיי באופן אישי. כאומה אנחנו חשופים לטרור עוד מימי טרום הקמת המדינה. עליית הטרור מלווה אותנו עד ימים אלה ועומדת במידה רבה מאחורי פיגועים שאנחנו חווים. האירוע הדתי יוצר אמוציות רחבות גם במישור הלאומי. בימי האינתיפאדה השנייה הוקמה בשב״כ יחידה קטנה וחדשנית אשר הצילה מאות חיי אזרחים. כל סיכול שהיחידה ביצעה משמעותו אוטובוס שלא התפוצץ, בית קפה או מסעדה. עשרות אנשים שיכלו להיהרג וחייהם ניצלו".

אוחנה התייחס בדבריו להליך השלום עם הרשות הפלסטינית ואמר כי: "מולנו ניצבים שני ארגונים מרכזיים- חמאס, תנועת ההתנגדות האסלאמית שחרטה על דגלה להרוג יהודיים וחלק מארגוני הטרור הקשים שידענו ואש"ף. חבריי משמאל יגידו כי החמאס איננו לשלום אך אש"ף כן. לפני שהייתה התנחלות אחת ביו"ש ולפני שחייל ישראלי אחד דרך באזור, כבר אז הארגונים הללו שאפו לשחרר את פלסטין. ישיבו לי החברים משמאל, נכון. אבל הם נעו קדימה, היום הם מוכנים להתפשר, מדוע אתה לא? ואני שואל האמנם? האם שכחנו את תוכנית עשר הנקודות שאש"ף מעולם לא זנח? נרמול היחסים עם ישראל זה חלק מהתוכנית. העם היהודי מזהה את הסכנה בזמן ומתמודד איתה. הימין הזהיר וצדק, והשמאל לעג וטעה. ההסתה לטרור חייבת להיפסק, תשלום מענקים ומשכורות למפגעי הטרור חייבים להיפסק. חייב להפסיק את הרומנטיזציה של הרוע והאכזריות, את קריאת בניינים וכיכרות על שמות מפגעים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אוחנה המשיך והתייחס להסכמי אברהם ואמר כי "איננו פחדני שלום, אנחנו חפצי שלום ואנחנו מתפללים לשלום. אחת מהפעולות של ליכוד תהיה הרחבת הסכמי אברהם- שמאחוריהם הישג מודיעיני כלכלי וצבאי. עוד ועוד מדינות ערביות מבינות שישראל הושיטה את ידה לשלום, מבינות את ההזדמנויות הגלומות עם בקשרים עם מדינת ישראל ומבקשות לממש אותן".

צילום: גלעד קוולרצ'יק

Back to top button