מבזקיםפוליטי / מדיני

השרה שקד מודאגת מיכולות הסייבר של ישראל: "אני רוצה להדליק נורת אזהרה בנושא"

שרת הפנים, איילת שקד השתתפה לפני זמן קצר (שני) בכנס השנתי של המכון למדיניות נגד טרור (ICT) באוניברסיטת רייכמן. בדיון נשאלה שקד על על חיזבאללה וארגוני הטרור, בנוסף לנושא הסכם הגרעין עם איראן.

בנוגע לחיזבאללה וארגוני הטרור אמרה: "יש לנו מול חיזבאללה מספר אתגרים גדולים, חלקם צבאיים וחלקם אזרחיים. אחד האתגרים הגדולים הוא הניסיון שלנו לאורך כמה שנים למנוע את ההתבססות האיראנית בלבנון והמאבק מול חיזבאללה. אחד הנושאים המדאיגים ביותר הוא פרויקט דיוק הנשק של חיזבאללה. וישראל תעשה כל מה שביכולתה כדי למנוע את הניסיונות הללו. הבהרנו בצורה ברורה כי האיומים של נסראללה בנושא הגז ואסדת כריש, לא באמת מרגשים אותנו".

עוד הוסיפה שקד ואמרה: "היכולות הטכנולוגיות של מדינת ישראל בתחום הסייבר ותחומים רבים מהווים חלק משמעותי ובלתי נפרד מתפיסת הביטחון שלנו. בשנה האחרונה אני מודאגת מיכולות הסייבר של מדינת ישראל, מסיבות שונות ומרגולציה של המערב. אני רוצה להדליק נורת אזהרה בנושא, ולאור כך גם עדכנתי את ראש הממשלה הקודם בעניין. אי אפשר לאבד יכולות סייבר ישראליות בגלל תגובה מערבית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנושא הסכם הגרעין עם איראן אמרה: "אפשרות לחתימה של המערב על הסכם גרעין עם איראן תוביל למציאות שונה מכמה היבטים: היבט הגרעין – אולי לא איראן לא תוכל להעשיר אורניום, אך כן תוכל להתקין צנטריפוגות וישראל צריכה להיות מוכנה לתרחיש שכזה. עוד איראן תקבל כספים ויוסרו הסנקציות ולכך יהיו השלכות מידיות על מדינת ישראל, בדמות התעצמות ארגוני הטרור סביבנו. לכן אנחנו מנסים בכל כוחנו למנוע את ההסכם. אני לא בהכרח נגד הסכם גרעין אבל אני נגד הסכם רע. יש לקוות שיצליחו לשפר אותו".

לסיום, אמרה: "האג’נדה שלי בנושא ידועה. אנחנו ממשיכים בתיאום הביטחוני והאזרחי ואבו מאזן צריך לזכור כי כאשר הוא תובע את ישראל בהאג הוא גם רודף אחרי ישראל כמדינה וגם אחרי חיילי צה"ל. אנחנו עדים להסתה קשה ואנטישמיות בספרי הלימוד של ילדי הרשות. לא נכון לתת לאבו מאזן ולרשות לגיטימציה לפעולה ולשיח ולא נכון להיפגש עימם. אני מאמינה כי יש לשרת יחסים כלכלים ואזרחיים בלבד בדומה להענקת היתרי עבודה לאזרחים בעזה".

צילום: גלעד קוולרצ'יק

Back to top button