חדשות הארץמבזקים

הנשיא אירח את 12 הפרקליטים שניהלו את המשפט בתיק המכונה "פרשה 512"

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ורעייתו הגב' מיכל הרצוג, אירחו אמש (ראשון) את 12 הפרקליטים והפרקליטות שניהלו מטעם המדינה את המשפט בתיק ארגוני הפשיעה המכונה "פרשה 512".

במפגש הביע נשיא המדינה את הערכתו לפועלם של הפרקליטים בתיק במסירות, במקצועיות, בהקרבה ובנחישות, תוך שהם משלמים מחיר אישי ומשפחתי כבד. כן הביע הנשיא הוקרה לתרומתם החשובה של כלל עובדי הפרקליטות והייעוץ המשפטי לממשלה, למאבק בפשיעה ולשמירה על שלטון החוק ועל ערכי הדמוקרטיה.
במפגש השתתפו היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, פרקליט המדינה, עמית איסמן, המשנות והמשנים ליועצת המשפטית לממשלה, המשנות והמשנים לפרקליט המדינה והנהלת פרקליטות המדינה.

"פרשה 512" מהווה ציון דרך משמעותי במאבקה של מדינת ישראל בפשיעה בכלל ובזו המאורגנת בפרט, ולא בכדי זכתה לתהודה נרחבת. מאבק נחוש של כ-18 שנים, חקירה חובקת עולם של משטרת ישראל תוך השקעת משאבים עצומים, הובלת הפרקליטות והכוונתה את מהלכי משטרת ישראל, ניהול משפט אינטנסיבי, ארוך ומורכב, בידי צוות פרקליטים מסור שעשה במשך שנים לילות כימים בטיפול בתיק – כל אלה הביאו לתוצאות מרשימות ולהפסקת פעילותם של מספר ארגוני פשיעה מסוכנים.
כתב האישום המרכזי בפרשה הוגש נגד 18 נאשמים. המשפט כלל מאות דיונים ונמשך כ-7 שנים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

את התיק ניהל עו"ד ניסים מירום ביחד עם עו"ד שרון הר-ציון, גיא גורן, אלכסנדרה קרא, איריס רמתי, ניר ביטון, מיטב דגן וקורל שריג-פאפו מפרקליטות מחוז ת"א (פלילי); ועם עוה"ד מיכל מזור-קולר, נתנאל בוג'ו, אוריה תוהמי, הילה צור ודנה אלון מפרקליטות מחוז מרכז (פלילי).

נשיא המדינה יצחק הרצוג ביקש להודות באופן אישי לצוות התביעה. ״אילו היה מדובר בפעולה צבאית, ראוי היה להעניק לשנים עשר הפרקליטים אות הוקרה בדיוק כפי שמעניקים ללוחמים לאחר מבצע צבאי נועז", אמר. "בזכות נחישותו של הצוות והאופן שבו פעלו לאורך ניהול ההליך המשפטי, מדינת ישראל היא מקום בטוח יותר. אני מזועזע מהעובדה שפרקליטים בתיק החשוב הזה עדיין זקוקים לאבטחה צמודה. הם עשו את מלאכתם מטעמה של המדינה שנים רבות, במסירות ובאחריות כדי למגר פשיעה חמורה ועל כך תודתנו כעם וכחברה".

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה ביקשה אף היא להכיר תודה לצוות הפרקליטים: "הטיפול המסור והמושקע בתיק זה ודרך העבודה עליו מרשימים אך אינם מפתיעים אותי. מדובר בביטוי של האתוס של מערכת אכיפת החוק, חתירה לגילוי האמת, נחישות אין קץ ופעולה ללא מורא, אכיפת חוק מקצועית ונטולת פניות, הוגנות ויושר. התכונות שגיליתם בטיפול בתיק דגל זה, מאפיינות את עבודתכם בכלל ומאפיינות את פרקליטות המדינה כולה".

פרקליט המדינה, עמית איסמן, ציין את ההשקעה האינסופית בהבאתם לדין של שורת עבריינים מהמסוכנים והאכזריים ביותר שידעה מדינת ישראל, ואמר כי "פרקליטות ופרקליטים דוגמת אלה אשר טיפלו בתיק 512 מטפלים בתיקים רבים וחשובים במשך כל ימות השנה. הם עושים כן בתנאים מורכבים ולא פשוטים, תוך התמודדות עם לחצים קשים ולא פעם תוך שהם משלמים מחיר אישי כבד על ייצוג המדינה בערכאות השונות. הדרך בה פעלו פרקליטות ופרקליטי פרשה 512, בערכיות ובמסירות אין קץ על מנת למלא את שליחותם, היא דוגמא ומופת לכולנו".
 

צילום: דוברות בית הנשיא
צילום: דוברות בית הנשיא
צילום: דוברות בית הנשיא

Back to top button