חדשות הארץמבזקים

יממה לאחר פיגוע הטוריה: הרש"פ במבצע לעידוד השתלטות על שטחי C

יממה לאחר הלינץ' האלים שבוצע ברועה צאן יהודי בהר חברון, אשר פונה לבית החולים במצב קשה, השיקה הבוקר (שלישי) הרשות הפלסטינית, בשיתוף פעולה עם מועצות הכפרים הסמוכים – מבצע חדש לעידוד ההשתלטות באזור. במסגרת המבצע אותו ריכז שר התחבורה ברש"פ, עסאם סאלם, הוענקו רשיונות חינם למאות טרקטורים של תושבים ערבים באזור שעוסקים בהשתלטות על שטחי C.

המבצע שהושק הבוקר מצטרף למבצע דומה אותה ניהלה הרש"פ במחוז טובאס שבבקעת הירדן, שגם במסגרתו הוענקו רשיונות חינם ללמעלה מ300 טרקטורים ומכונות חקלאיות לחקלאים ערבים שמתגוררים באזורים אסטרטגים.

מושל טובאס יונס אל-עאסי, נשא אז דברים בהשקת המבצע והסביר את חשיבותו: "הכיבוש והמתנחלים מנסים להשתלט בשלל דרכים על אדמות העם הפלסטיני. מחובתנו לעמוד מולם ולתמוך בחקלאים שלנו בחזית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר התחבורה, עסאם סאלם, שהשתתף אף הוא בטקס, הוסיף ואמר כי "המבצע יצא שלדרך כדי לתמוך ולחזק את חוסנם של החקלאים שלנו שנלחמים על האדמה ומהווים החיילים שלנו בשטח". עוד אמר השר סאלם כי משרדו יתמוך בכל דבר שיידרש. המבצע שקיימה היום הרש"פ, מצטרף לסיור ובליץ של פגישות שערכה בתחילת השבוע הועדה למאבק בהתנחלויות ברש"פ בכפרי האזור. מדובר בגוף רשמי המשוייך לרש"פ שעומד מאחורי מרבית ההתפרעויות האלימות ביו"ש.

בפורום 'מאבק על כל דונם' שעוקב מקרוב אחר פעילות הועדה, מספרים כי "זו לא הפעם הראשונה בה עורכת הועדה כביכול סיור "תמים" בכפר כלשהו, וכבר ביום למחרת מתרחשות התקפות אלימות על רועי צאן ונקודות יהודיות".

לדבריהם, "אנשי הועדה שבראשם השר מועיד שעבאן וראש מחלקת ה"התנגדות העממית" עבדאללה אבו רחמה ששניהם מחבלים משוחררים, מגיעים לכפרים משלהבים את התושבים, נותנים להם תמריצים ומלבים את הגזרה. רק בשבוע שעבר אירוע דומה התרחש בחוות נחל שילה – בו יומיים לאחר סיור של אנשי הועדה התרחשו מספר התקפות המוניות על תושבי החווה".

"צריך להבין, מבצעי ההשתלטות הליליים, ההטבות לחקלאים הערבים בשטחי C וההתקפות האלימות, כולם מבוצעות למטרה אחת ומנוהלות על ידי התמנון הפלסטיני שמשתמש בכל זרועותיו לכיבוש שטחי יהודה ושומרון", הוסיפו בפורום.

צילום: מתוך הרשתות הערביות
צילום: מתוך הרשתות הערביות
צילום: מתוך הרשתות הערביות
צילום: מתוך הרשתות הערביות
צילום: מתוך הרשתות הערביות

Back to top button