בריאותמבזקים

יתושים נגועים בקדחת מערב הנילוס התגלו בנחל ברקן, ליד בסיס האימונים של גולני

המשרד להגנת הסביבה מפרסם היום (שלישי) כי נלכדו יתושים נגועים בקדחת מערב הנילוס: בנחל ברקן ליד בסיס האימונים של גולני, בנחל חרוד בסמוך לכלא שטה ובאזור קיבוץ כפר רופין.

היתושים הנגועים בנגיף נמצאו בלכידות שבוצעו במהלך השבועיים האחרונים. המשרד להגנת הסביבה התריע על הימצאותם בפני המועצות האזוריות מנשה, גלבוע ועמק המעיינות, שבתחומן נמצאו היתושים הנגועים, והורה על הגברת הניטורים באזורים הנגועים ובמידת הצורך על ביצוע פעולות מניעה והדברה באופן מיידי.

ד"ר גל זגרון, מנהלת אגף מזיקים והדברה במשרד להגנת הסביבה: "קדחת מערב הנילוס היא מחלה נגיפית המועברת לבני אדם דרך עקיצת יתושות. יתושים זקוקים לטמפרטורות גבוהות ומים עומדים כדי להתפתח. בעזרת כמה פעולות פשוטות, כמו הפחתת השקיה, ייבוש מים עומדים, רשתות, מאווררים ושימוש בתכשירים דוחי חרקים – הציבור יוכל למנוע עקיצות ומפגעי יתושים בחצרות ובבתים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ד"ר זגרון מוסיפה: "עופות מהווים מאגר לנגיף קדחת מערב הנילוס, אשר עלול להיות מועבר לבני אדם ולסוסים דרך עקיצות יתושים. על כן, על מנת להתמודד עם הפצת המחלה, המשרד להגנת הסביבה ביחד עם משרד הבריאות והרשויות נוקטים בגישת 'בריאות אחת' כדי למנוע תחלואה, כלומר על ידי איזון בין בריאות האדם לבריאות בעלי החיים והסביבה".

ד"ר אורן שטח כתבי, מרכז מחלות זואונוטיות באגף לאפדימיולוגיה במשרד הבריאות, מדווח כי לפי נתוני משרד הבריאות, מתחילת השנה אדם אחד נפטר מהמחלה ושני חולים נוספים מאושפזים בבתי החולים.

נחל ברקן. צילום: איתי לחמי, רשות הטבע והגנים
מאגר אברהם, כפר רופין. צילום: איתי לחמי, רשות הטבע והגנים
נחל חרוד, תעלה דרומית. צילום: איתי לחמי, רשות הטבע והגנים

Back to top button