טכנולוגיהמבזקים

צבא צ'כיה ירכוש מערכות מתקדמות להגנה אווירית מחברה ישראלית

צ'כיה תרכוש מערכת של חברת TSG הישראלית עבור מערכת הביטחון שלה בסכום 2.1 מיליון דולר.

המערכת מספקת תמונת מצב אווירית ממספר מקורות שונים ומאפשרת לצבא צ'כיה לשלב אותן לפתרון לכל תרחיש.

בחברה מסבירים כי המערכת: "מאפשרת למשתמש לקבל תמונת מצב אווירית שניזונה ממספר מקורות בו זמנית. במקום שתתקבל מכל מכ"מ תמונה אחרת ותיווצר תפיסת שווא של מספר מטרות בשמיים, איחוד התמונות שהתקבלו מהמכ"מים השונים, צבאיים ואזרחיים כאחד, מרכיב תמונת אמת אחת מוכוונת מטרה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בדומה למדינות רבות ממזרח אירופה וברית נאט"ו, צ'כיה מסירה בתהליך ממושך את הציוד הרוסי המיושן שלה ומחליפה אותו בציוד צבאי מערבי מתקדם.

סמנכ"ל TSG, אורי וולדיגר: "משרד ההגנה הצ'כי צפה את הצורך עוד לפני הסכסוך הנוכחי באירופה, בשל ראיות מבצעיות נכונות".

הוא הוסיף: "צ'כיה עוברת בשנים האחרונות תהליך הצטיידות בציוד צבאי לצורך שיפור מערך ההגנה האווירי, כשבמקום המכ"מים המיושנים וטילי נ"מ, נרכשו חדישים. הפיתוחים החדשים יסייעו להגנה אקטיבית של צ'כיה בכל עימות עתידי. אנו גאים להיות חלק מתהליך משמעותי זה, והבעת האמון של משרד ההגנה הצ'כי ב- TSG הינה אבן דרך עבורנו כחברה, להתבססות שלנו בשוק ההגנה האווירית במרכז אירופה".

המערכת תשולב לאחר מסירתה לעמדות הפיקוד של ההגנה האווירית הצ'כית ותתחבר להגנה האווירית הכוללת של המדינה.

היצרנית הישראלית אומרת שבמשך תהליך ההטמעה היא תעניק לחיל האוויר הצ'כי הכשרה צמודה כיצד להפעיל ולעדכן את המערכת, על מנת שהצבא הצ'כי יוכל להפעיל את הציוד באופן עצמאי, ללא סיוע של נציגים ישראלים, שאינם מחזיקים בסיווג הביטחוני הנדרש על ידי נאט"ו כדי לצפות בתמונת האוויר.

נציגי החברה מעריכים שרכישה זו עוד תוביל לעסקאות נוספות עם צ'כיה בעתיד.

הפיקוח האווירי שנאכף על ידי ברית נאט"ו, החל עוד בימי למלחמה הקרה בין ברית המועצות לארה"ב, ונשמר עד היום. המלחמה באוקראינה האיצה את תהליך ההצטיידות והרכישה של הצבאות של מדינות אירופה. בנוסף, הפלישה הרוסית האיצה את נאט"ו לקראת השלב הבא של תוכניות ההגנה האווירית הרב-לאומיות. ברית נאט"ו, הכוללת 30 מדינות מצפון אמריקה ואירופה, פורסת רשת הגנה אווירית לטווח קצר ובינוני שמטרתה לסייע במניעת התקפות של מטוסים, מל"טים, מסוקים וטילים.

בחברה אמרו: "הפיתוח הייחודי של המערכת עונה על צורך זה באמצעות האחדת כל מערכות החיישנים השונות. יתרה מזאת, הבחירה ב-TSG אושרה בהליך חריג על ידי ממשלת צ'כיה, בשל יכולותיה הייחודיות והניסיון הרב שצברה החברה במשך עשרות שנים, שבהן השכילה להציג שיפור מתמיד בקרב לקוחותיה המובילים בזירה הבינלאומית".

מכ"ם ה- MMR בצ'כיה. ארכיון. צילום: התעשייה האווירית

Back to top button