מבזקיםצבא וביטחון

אחד המחבלים שביצעו את הפיגוע הוא קצין במנגנוני הביטחון של הרש"פ

קצין צה"ל נהרג הלילה (רביעי) מאש מחבלים סמוך לג'נין. שני המחבלים שפתחו באש לעבר הלוחמים זוהו על ידי תצפיות צה"ל והכוח שהגיע לנקודה בה הם נמצאו הופתע מפתיחה פתאומית בירי על ידם. שני המחבלים חוסלו.

כעת מתברר כי אחד משני המחבלים, אחמד ועבד אל -ראמן עבד, מהעיירה קפרדן, מערבית לג'נין, הוא קצין במנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית. גדודי חללי אל אקצא נטל את האחריות על ביצוע הפיגוע.

שני המחבלים שביצעו את פיגוע הירי.

הרמטכ״ל, רב אלוף אביב כוכבי התייחס הבוקר לאירוע ואמר: ״לצערי אתמול בלילה איבדנו קצין צה״ל בפעילות מבצעית נגד פעילי טרור פלסטינים. אני משתתף בצער המשפחה ובת זוגתו של הקצין, מחזק ומחבק אותם״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דובר צה"ל

יו"ר מפלגת נעם ח״כ אבי מעוז בתגובה למותו של הקצין בפיגוע בסמוך למעבר ג'למה: "כואב הלב לנוכח הבשורה הקשה על מותו של קצין צה"ל בפיגוע הלילה. שולח את תנחומי הכנים למשפחה היקרה. המקרה הזה מתווסף לעוד עשרות רבות של מקרים בהם אנשי המנגנון הפלסטיני משתמשים בנשקים שלהם כדי לרצוח יהודים. בצד השני אין פרטנר לשלום, יש אוייבים שיעשו הכל כדי לחסל את המדינה היהודית. מדינת ישראל צריכה להקדים את אויבינו, ולחסל את הטרור בנחישות ובעוצמה."

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ': "בוקר קשה וכואב. עוד יהלום מצטרף למגש הכסף שעליו ניתנת לנו יום יום מדינת ישראל. ליבנו ותפילותינו עם לוחמי צה"ל ומפקדיהם שעושים לילות כימים למען ביטחון ישראל. חיבוק גדול ותנחומים למשפחתו ולחבריו של קצין צה"ל שמסר את נפשו על הגנת המולדת."

תנועת רגבים בתגובה לפיגוע הלילה בו נהרג קצין צה"ל על ידי מחבל ממנגנוני הרש"פ: "המדיניות של גנץ מתפוצצת לנו בפנים בצורת אינתיפאדה חדשה. כאשר שר הבטחון מצהיר ופועל לחיזוק הרשות הפלסטינית הוא מתכוון לתשלומי משכורות למחבלים, מתן היתרי עבודה בסיטונאות, התעלמות מהשתלטות ובניה לא חוקית גוברת והולכת בשטחי C וקידום תוכניות של הרשות בשטחי C. המדיניות הזו מובילה לעלייה בטרור באופן חד משמעי. הפיגוע הלילה בו נפל קצין צה"ל על ידי מחבל מהמודיעין המסכל של הרש"פ מוכיחה זאת שוב. הניתוח העדכני שערכנו על מצב הבניה הלא חוקית הערבית ביו"ש מצביע על עליה מאסיבית בשנה האחרונה, בדגש על גזרת צפון השומרון וקו התפר, שם ארע הפיגוע. הגישה של גנץ לפיה חיזוק הרשות הפלסטינית תוביל לשקט וחיזוק הבטחון מתפוצצת לנו בפנים."

Back to top button