חדשות הארץמבזקים

על רקע הבחירות – צעדת ענק מהפריפריה אל הכנסת

מאות צועדים יצאו בראשון הקרוב (18.9) מקרית שמונה ובאר שבע אל הכנסת במחאה על חוסר השוויון בין הפריפריה למרכז. הם יצאו תחת הכותרת "אם הכנסת לא באה לפריפריה הפריפריה באה לכנסת".

מדובר בשיתוף פעולה חסר תקדים של עשרות ארגונים אזרחיים, שמביעים דרישות קונקרטיות לשילוב הפריפריות במצעי המפלגות בבחירות הקרובות.

בישראל 2022 הסיכוי של ילד מהפריפריות לשפר את מצבו הכלכלי עד סוף חייו, הוא הנמוך במערב. פערי ציוני הבגרות אדירים, תושבי הפריפריות חיים בממוצע כ-4 שנים פחות מאשר החיים במרכז, והשכר הוא כחצי מהשכר במרכז הגיאוגרפי והכלכלי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עשרות הארגונים חברו יחד במטרה לשים זרקור על אי השוויון בחברה הישראלית, לצמצם את הפערים הממוסדים בין הפריפריה והמרכז ולדרוש שוויון וצדק לפריפריות החברתיות והגאוגרפיות בבחירות הקרובות. את הצועדים מרכיבים פעילים חברתיים, ראשי ערים ומועצות אזוריות ומקומיות, תנועות נוער, ארגונים חברתיים ואזרחים מודאגים שיצעדו יחד מדרום ומצפון לכיוון הכנסת בדרישה מראשי המפלגות להכיר בפערים הקיימים בין המרכז והפריפריה ולשלב במצען רשימה של דרישות שקיומן יקטין משמעותית הפערים הקיימים בין הפריפריה והמרכז.

הצעדה תיפתח ביום ראשון ה-18.9 בקריית שמונה ובאר שבע, ביום שני תתקיים בסחנין וברהט, ביום שלישי תצעד בטבריה, ביום רביעי בבית שמש, ותסתיים ביום חמישי ה-22.9 בירושלים.

ממארגני הצעדה נמסר: "שבענו ממילים, הגיע הזמן לשינוי. לתיקון בסדרי העדיפויות ומהפך ביחסי הכוח בין הפריפריות והמרכז. באף ממשלה, בין אם ימין או שמאל, לא פעלו באמת למען השוויון בין הפריפריות והמרכז ובבחירות האלה אנחנו נחושים לשנות את המשוואה. מדינה השואפת לצדק והוגנות צריכה לאפשר לכל ילדה וילד הזדמנות שווה לצמיחה והגשמה אישית, ולכל הקהילות חיים ברווחה וביטחון קיומי. אם מדינת ישראל רוצה להיות כזו, היא צריכה להבין שעתידה טמון בפריפריות".

צילום: צעדת השוויון

Back to top button