מבזקיםספורט

הטניסאית סוניה יאנושוק מאשקלון זכתה בתחרות ספיישל אולימפיקס בבודפשט

הטניסאית הישראלית סוניה יאנושוק מאשקלון זכתה בשבוע שעבר בתחרות ספיישל אולימפיקס בין-לאומית בבודפשט, הונגריה.

יאנושוק יחד עם הטניסאי אסף אהרונוב, גברו בתחרות הזוגות שנערכה בהונגריה על צמדים מצרפת ומפינלנד. היא צפויה להמשיך למשחקי העולם של ספיישל אולימפיקס בברלין 2023.

גם בתחרות הזוגות Unified Tennis (טניס מאוחד), שנערכה במקביל ושילבה טניסאיות וטניסאים עם וללא צרכים מיוחדים, קטפו יאנושוק יחד עם חברתה למרכז באשקלון, ליאור רווח, את המקום הראשון. השתיים ניצחו צמד מספרד 1:4, 2:4 וצמד ממרוקו 2:4, 3:4.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כהכנה לתחרות המיוחדת בבודפשט עברו יאנושוק ורווח אימונים מרוכזים במרכז הטניס והחינוך אשקלון, בנוסף לאימונים משותפים עם כל משלחת הטניס לתחרות. סוניה מתאמנת בקבוצת ספיישל אולימפיקס באשקלון אצל המאמן צחי אבוחצירה וליאור מתאמנת בקבוצה תחרותית במרכז אצל המאמן אור פוגלמן.

התחרות בבודפשט הייתה התחרות הבין-לאומית הראשונה, שבה השתתפו טניסאיות וטניסאי ספיישל אולימפיקס ישראל בקטגוריית Unified Tennis, זאת כהכנה למשחקי העולם של ספיישל אולימפיקס בברלין 2023, שגם בהם צפויה להשתתף יאנושוק.

ראש העיר אשקלון, תומר גלאם, מסר: "מרכז הטניס באשקלון ממשיך לקטוף הישגים מרשימים ולהצמיח ממש כאן באשקלון דור טניסאיות וטניסאים איכותי, מקצועי ובעל ערך תחרותי גבוה במיוחד. אני מודה לכל העוסקים במלאכה ובפרט לטניסאיות המקומיות שלנו אשר מתאמנות לילות כימים על מנת להגיע לתוצאות מעיין אלה. אני מאחל להן הצלחה גדולה בהמשך דרכן ובפרט בתחרות הקרבה במשחקי העולם בברלין בשנה הבאה. יישר כוח, עלו והצליחו".

תומר סוויסה, מנהל מרכז הטניס והחינוך אשקלון, מסר: "אנו גאים על ההישג המדהים של סוניה יאנושוק ועל שיתוף הפעולה המרגש עם ליאור רווח. לייצג את ישראל ואשקלון בתחרויות בינלאומיות זה חלום של כל ספורטאי ואנו מאושרים שסוניה זכתה להגשים אותו. סוניה הביאה כבוד רב למדינה ולקהילת העיר, וכולי תקווה שכך יהיה גם בשנה הבאה במשחקי העולם בברלין".

תוכניות הספיישל טניס במרכז באשקלון, הינן חלק מתוכניות מיוחדות אלה המתקיימות במרכזי הטניס והחינוך ברחבי ישראל, בהשתתפות יותר מ-300 ילדים ומבוגרים עם צרכים מיוחדים, במסגרת של כ-30 קבוצות טניס. כל זאת בשיתוף פעולה עם עמותת ספיישל אולימפיקס ישראל ובתמיכת ארגון וראייטי ישראל, המסייע בהפעלת הקבוצות באופן קבוע ולרבות השתתפות הטניסאיות והטניסאים בתחרויות ארציות ובין-לאומיות.

צילום: שעיה אזר
צילום: שעיה אזר

Back to top button