צרכנות

כיצד מוצאים חברה מקצועית לאיתור ותיקון נזילות?

זה תמיד מתחיל בטפטוף קטן שמתפתח, הופך לצרה גדולה שגורמת לנזקים קשים לקירות הבית, לגינה וכמובן לכיס. הקושי הגדול בדרך כלל הוא באיתור הנזילה, ולאחר מכן תיקונה באופן מקצועי, ורבים הם האנשים שמצאו עצמם מחפשים בלי סוף חברה מקצועית או איש מקצוע שיעשו עבורם את העבודה. הכנו מדריך מקוצר שיסייע לכל אחד למצוא חברה מקצועית לאיתור ותיקון נזילות.

מתי בכלל אנו זקוקים לשירות?

שירות של איתור ותיקון נזילות הוא שירות לו אנשים זקוקים כאשר הם חושדים שקיימת בבית או בחצר נזילה. בדרך כלל החשד יתעורר כאשר חשבונות המים יהיו מנופחים או כאשר יקבלו התראה מטעם הרשות המקומית שקיימת נזילה. לא תמיד הנזילה תהיה ברורה לעין, לעיתים במשך חודשיים שלמים יכולה להיות נזילה קטנה שהגילוי שלה יהיה בחשבון. אם רואים חשבון גבוה באופן מחשיד מומלץ קודם כל לבצע בדיקה עצמאית, לבחון האם יש בחצר אזור בו יש שיחים או דשא ירוקים יותר מאזורים אחרים, לבדוק את הניאגרות בבית ולבחון האם נשמע טפטוף ממקור כל שהוא. במידה ולא, הגיע הזמן לחפש מאתר ומתקן נזילות.

מי מתקן ומאתר את הנזילות?

איתור ותיקון נזילות מבוצע על ידי אינסטלטור המתמחה בתחומים אלו, אך כדאי לבחון מראש האם האינסטלטור שמגיע הוא גם מאתר וגם מתקן. אחרי בדיקה זו מומלץ לבחון האם האינסטלטור עושה שימוש בשיטות השונות המתקדמות שקיימות היום לאיתור הנזילות. הנזילה יכולה להיות בקו הביוב בשל סתימה או תקלה, והיא יכולה להיות בצנרת של הבית ממש בכל מקום.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כיצד מאתרים נזילה?

את הנזילה קודם כל ניתן לאתר בעין – ניתן לבדוק האם יש מקומות בהם הקיר מתנפח, האם יש עובש על הקירות או האם יש כתמי רטיבות בחלקים מסוימים של הקירות. אם לא רואים סימנים מקדימים, יש צורך לבצע איתור מתקדם באמצעות כלים טכנולוגיים שונים. האיתור המוכר ביותר כיום הוא באמצעות אינפרה אדום, אשר מזהה מקורות של נזילה בתוך הקירות מבלי הצורך לשבור אותם. בחצר נעשה שימוש בגז שאינו מסוכן ומכשיר המאתר את מקור הנזילה.

מה יכול לגרום לנזילות וכיצד מתקנים אותן?

נזילות יכולות להתרחש בכל שלב ובכל בית, זה יכול להיות בית ישן או חדש, בחצר או בפנים הבית ובכל הנזילות מומלץ לטפל במהירות לפני שיחמירו. הגורם העיקרי לנזילות הוא בלאי של הצנרת, בדרך כלל בבתים ישנים בהם הצנרת פועלת כבר עשרות שנים. גם בבתים חדשים יחסית יכולות להיות נזילות שונות שנגרמות מבלאי, מפגיעה לא מכוונת, מעבודה של איש מקצוע אחר שפגע בטעות בצנרת או מתכנון לקוי. בחצר הבית בדרך כלל נזילות מתרחשות כאשר הצנרת אינה מתוכננת כראוי ובהתאם לחצר, או שיש בה פגיעה לא מכוונת בטעות עם כלי עבודה או כאשר החום הגדול בקיץ מחמם את האדמה וגורם לפיצוץ בצנרת.

ומה כדאי לדעת לפני שמזמינים איתור נזילות?

רגע לפני שמזמינים חברה מקצועית לאיתור ותיקון נזילות מומלץ לבחון האם החברה מבצעת גם איתור וגם תיקון. מומלץ לבחון האם לחברה יש את כל הציוד הנדרש מבחינה טכנולוגית לבצע את האיתור, וכדאי גם לשאול על הנושאים הללו מראש. כמובן שככל שהחברה ובעלי המקצוע בה יהיו יותר ותיקים בתחום, כך הניסיון שלהם יהיה עשיר יותר והם יכירו תקלות מגוונות ומורכבות וידעו כיצד לטפל בהן. בעל מקצוע בעל מיומנות וניסיון ידע לאתר גם את הנזילה הקשה ביותר, לספק עליה אחריות וקבלה וכמובן שאם ישנה חברת ביטוח שמכסה עבור נושאים אלו ניתן יהיה לשלוח לה את הקבלה להשתתפות.

לסיכום, חברה מקצועית תהיה כזו שתדע לאתר ולתקן את הנזילה, לעשות זאת במינימום הרס של קירות או רצפות, ולספק אחריות על העבודה. בסוף, ככל שבעל המקצוע יהיה מנוסה וותיק בתחום, כך העבודה תיעשה על הצד הטוב ביותר.

Back to top button