מבזקיםצבא וביטחון

ישראל והאיחוד האירופי הסכימו על שת"פ בחילופי מידע עם יורופול

הבוקר (רביעי) חתמו שגריר ישראל לאיחוד האירופי חיים רגב ונציג האיחוד האירופי, על הצהרה של השלמת המסע ומתן בין הצדדים לחילופי מידע בנושאי טרור ופשיעה חמורה.

הסכם פורץ דרך זה, לאחר למעלה משנה של משא ומתן, בהשתתפות משרד החוץ, משטרת ישראל, המשרד לביטחון פנים ומשרד המשפטים, יאפשר העברת מידע שוטפת ובזמן אמת בין הצדדים בנושאי פשיעה חמורה וטרור, ועתיד להקנות לגופי האכיפה והביטחון כלי משמעותי נוסף לחיזוק בטחון אזרחי מדינת ישראל ושלום הציבור.

ההסכם צפוי להוות צעד נוסף בחיזוק שיתוף הפעולה המבצעי בין ישראל לאיחוד האירופי בתחומי המאבק הפשיעה, הביטחון והלחימה בטרור, תוך הבטחת שמירה נאותה על הזכות לפרטיות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

קודם לכניסתו לתוקף, הסכם זה יהיה כפוף לאשרור, בהתאם להליכים המקובלים בשני הצדדים.

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב אמר: "אני מברך על הסיום המוצלח של המשא ומתן שנמשך תקופה ארוכה. משא ומתן שהפרטים שסוכמו בו יעצימו יכולותיהן של משטרת ישראל והמשרד לביטחון הפנים, ואת יכולתה של מדינת ישראל, להיאבק בטרור ובפשיעה החמורה, ויאפשרו חילופי מידע עם האיחוד האירופי באופן שיתרום לביטחונם של אזרחי ישראל".

הוא הוסיף: "בעת הזו, בה הפשיעה והטרור הפכו להיות חובקי עולם והם פורצי גבולות וחוצי מדינות, היה לי חשוב להשלים את המשא ומתן כדי לחזק את שיתופי הפעולה בין גופי האכיפה – בוודאי כאשר האויב שנמצא מולנו הפך להיות חמקמק, מתוחכם ובעל משאבים כלכליים משמעותיים. אין לי ספק שמדובר בנדבך אחד בשיתופי הפעולה, שרק ילכו ויתעצמו, בין מדינת ישראל וגופי האכיפה שלה לבין האיחוד האירופי".

צילום: דוברות משרד החוץ
צילום: דוברות משרד החוץ
צילום: דוברות משרד החוץ
צילום: דוברות משרד החוץ

Back to top button