מבזקיםפוליטי / מדיני

בני גנץ: "האשם המרכזי בפגיעה בחוסן של החברה הישראלית הוא נתניהו"

שר הביטחון בני גנץ נאם הבוקר (חמישי) בכנס של המרכז למדיניות נגד טרור של אוניברסיטת רייכמן (המרכז הבינתחומי) בהרצליה.

הוא התייחס להסכם הימי עם לבנון ולאיומי חיזבאללה: "בים בין ישראל ללבנון יעמדו שתי אסדות, אחת בצד שלנו ואחת בצד הלבנוני. אם נסראללה מעוניין לשבש את התהליך, המחיר יהיה במדינת לבנון. אני מקווה שהוא לא יעשה את זה, אנחנו מאוד ברורים במה שאנחנו מציגים, ואנחנו נחושים להגן על הנכסים שלנו".

הוא התייחס גם לאיום האיראני: "האיראנים מבקשים לייצר אי יציבות במזרח התיכון באמצעות השלוחים שלהם משום שיציבות מביאה לכלכלה טובה, וזו מביאה לשיפור מצבם של האזרחים. זה נגד האינטרסים של איראן. אם ייחתם הסכם גרעין כפי שנידון, הוא יכניס לאיראן כסף רב למטרה הזו. העולם צריך בכל תרחיש לייצר קואליציה מודיעינית שתחפה על היעדר פיקוח אפקטיבי. כל עוד אין פיקוח בכל זמן ובכל מקום, לא יהיה פיקוח אפקטיבי על ההתקדמות של פרויקט הגרעין האיראני".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הוא תקף את נתניהו: "הפוליטיקאים אחראים על הפגיעה בחוסן של החברה הישראלית, והאשם המרכזי בכך הוא נתניהו שלקח את השסעים בחברה והעמיק אותם לצרכיו הפוליטיים. זה מהלך שלא מסתדר עם הרעיון הציוני ופוגע במדינה. יש לנו אחריות כמנהיגים לעסוק בזה. אי אפשר להתחבר רק כשיורים עלינו טילים. צריך לעבוד על אחדות, ולא להזמין מלחמה כדי שתהיה אחדות".

בנושא הוראות הפתיחה באש אמר: "הוראות הפתיחה באש נבחנות באופן שוטף. הרמטכ"ל מממש את אחריותו, הוא זה שקובע את הוראות הפתיחה באש בכל הזירות. המדיניות של ישראל כמדיניות היא פשוטה. אנחנו עושים את כל המאמצים לצמצם נפגעים בלתי מעורבים, ומחויבים מוסרית ומקצועית לתת ללוחמים לממש את המשימה ולספק להם הגנה. לא צריכה להיות התערבות פוליטית בהוראות הפתיחה באש, זו מדיניות ערכית קבועה ועניין שהדרג הצבאי הוא זה שצריך לעסוק בו".

צילום: עוז שכטר, לע"מ

Back to top button