בריאותמבזקים

טכנולוגיה ישראלית ראשונה מסוגה בעולם לטיפול לא פולשני בערמונית מוגדלת

חברת הסטארטאפ NINA Medical פיתחה טכנולוגיה ראשונה מסוגה בעולם לטיפול בלתי פולשני בערמונית מוגדלת שפירה (BPH). ערמונית מוגדלת פוגעת באיכות חייהם של מאות מיליוני גברים מבוגרים בעולם, גורמת לקשיים במתן שתן ומהווה גורם סיכון לפגיעה בכיס השתן ובכליות. המכשיר של החברה מאפשר טיפול בלתי פולשני בקליניקה של האורולוג ללא הרדמה, ללא צורך בהתאוששות וללא תופעות לוואי.

הטיפולים הנפוצים עבור ערמונית מוגדלת שפירה כוללים תרופות מרשם, תצפית או מעקב פעילים, טיפולים משולבים, וניתוחים פולשניים או כאלה המוגדרים זעיר פולשניים. ניתוחים אלו מבוצעים באמצעות מכשירים כירורגיים, כגון רסקטוסקופים, מכשירי אבלציה בתדר רדיו, לייזרים אורולוגיים, סטנטים ושתלים של הערמונית. הטיפול התרופתי בגלולות מלווה בדרך כלל בתופעות לוואי החל מסחרחורות ועד לפגיעה בתפקוד המיני והוא אינו יכול להיות פתרון קבע לטווח ארוך. הטיפול הכירורגי כרוך בהחדרה של מכשור ניתוחי לתוך הפין לביצוע הפרוצדורה. טיפולים אלה מרתיעים גברים רבים מלקבל מענה מקצועי לבעייתם. כיום, כ-60% מהגברים הסובלים מתסמינים של ערמונית מוגדלת שפירה נמנעים מלקבל טיפול קונבנציונאלי, למרות שהם חווים ירידה באיכות החיים ומסתכנים בהתפתחות של סיבוכים בריאותיים.

נינה מדיקל השלימה פיתוח אב טיפוס של מכשיר LOTUS-1, המותאם לקליניקה של האורולוג ובנוי בתצורה של כיסא עם כרית טיפולית המשולבת במושב. המטופל יושב בתנוחה טבעית כאשר הפרינאום (חיץ הנקבים) מונח על גבי הכרית הטיפולית, כמו בזמן רכיבה על אופנים, ומהווה חלון אקוסטי אל רצפת האגן. המערכת מאפשרת אבחון וטיפול בלתי פולשניים דרך הפרינאום: אבחון הערמונית מתבצע בעזרת הדמיית אולטרסאונד, ואילו הטיפול מתבצע על ידי צריבה של נקודות נבחרות בתוך הערמונית בעזרת אולטרסאונד ממוקד (high intensity focused ultrasound – HIFU).

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

החברה ביצעה ניסויים פרה-קליניים וסריקת אולטרסאונד רובוטית של הערמונית. כיום החברה מבצעת ניסוי קליני בשני מרכזים רפואיים בישראל להדמיה של רצפת האגן והערמונית מחיץ הנקבים באופן בלתי פולשני. הטכנולוגיה של החברה מוגנת פטנט ומהווה פריצת דרך תפיסתית שמנסחת מחדש פתרונות של אבחון, טיפול וריפוי ללא תופעות לוואי וללא פולשנות ומוכיחה פוטנציאל לשימוש גם בתחומי רפואה נוספים: גניקולוגיה, אונקולוגיה ונוירוכירורגיה.

החברה הוקמה על ידי שלושה יזמים פיסיקאים מוסמכים שמואל בן-עזרא, המשמש מנכ"ל, ד"ר יוני הרצברג, מנהל מו"פ ואלכס וולוביק, יועץ. החברה פועלת במסגרת חממת NGT – חממה המתמקדת בטכנולוגיות מכשור רפואי ומדעי החיים. בימים אלו החברה נמצאת בתהליך של גיוס כספים באמצעות פלטפורמת פיפלביז.

צילום: NINA Medical

Back to top button