מבזקיםמשפטי/פלילי

הפרקליטות על גזר הדין של המורשעים בגרימת מות טוהר דוד ז"ל: "נדרשת ענישה שתרתיע"

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום עונשי מאסר של 5 שנים ושנה וחצי על הנאשמים שהורשעו בגרימת מותה של החיילת טוהר דוד ז"ל במסיבה לא חוקית שארגנו השניים בשנת 2017 סמוך לצומת גורל. הנאשם ליאון בגיו הורשע בעבירה של המתה בקלות דעת ושלמה פשרל- בגרימת מוות ברשלנות.

הנאשמים לא נטלו אחריות כי ארגנו את המסיבה באופן לא חוקי, לא דאגו לשירותים רפואיים מבעוד מועד ולהזמנת אמבולנס, הכל רק ממניעים כלכליים ומטעמי חסכון בהוצאות הנלוות, ובכך המיטו אסון כבד על משפחתה של טוהר ז"ל.

בפסק דין תקדימי, קיבל בית המשפט את עמדת הפרקליטות, שיוצגה ע"י עו"ד אליזבט ברנר אברהם מפרקליטות מחוז דרום (פלילי), ביחס לאחריותם של שני המארגנים של המסיבה למותה של טוהר ז"ל והטיל על הנאשמים עונשי מאסר משמעותיים. בית המשפט קבע, כי בהתנהלותם, פגעו הנאשמים פגיעה קשה בערך של קדושת חיי האדם וגרמו לתוצאה הטראגית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בית המשפט העביר מסר הרתעתי למארגני המסיבות וקבע בגזר הדין, כי "תרבות הסמוך ובשמה המלא ״יהיה בסדר״ עודנה מפעפעת ופוגעת בנו במקומות ובהקשרים שונים. כך בתאונות עבודה, וכך גם בכביש ולצערינו כך גם באירועים ציבוריים ופרטיים ובמסיבות, שמסתיימות ״לא בסדר״. שמסתיימות בתוצאות טראגיות. כך גם הסתיימה המסיבה לצערנו המסיבה שבה ביקשה המנוחה לבלות. הנאשמים שארגנו מסיבה המונית מבלי לקבל היתרים ורשיונות, ואשר לא דאגו לצוות רפואי ואמבולנס חשבו ש״יהיה בסדר״. כדי להילחם ב״תרבות״ קלוקלת זו נדרשת ענישה קשה ומוחשית. נדרשת ענישה שתרתיע".

עו"ד תמי קלנברג-לוי, המייצגת את הוריה של טוהר דוד ז"ל מטעם תכנית סנ"ה (סיוע למשפחות נפגעי המתה) של הסיוע המשפטי במשרד המשפטים: "לאחר שהוריה של טוהר ז"ל הגיעו לכל הדיונים בבית המשפט במשך ארבע שנים, היום הם שמעו את בית המשפט מעביר מסר חד משמעי, שמטרתו למנוע חזרה של מקרי מוות נוספים. בית המשפט שלח למאסר את הנאשמים, אשר ארגנו את האירוע ובחרו שלא לתת טיפול רפואי, והכל בגלל בצע כסף. אי אפשר לומר שהעונש מקל על הכאב, אבל לפחות הם מרגישים שבית המשפט הכיר בנזק העצום שנגרם להם, והעביר מסר לכל הציבור שאין לזלזל בערך חיי אדם".

אילוסטרציה. צילום: freepik

Back to top button