בריאותמבזקים

"חזר לחיים": נראה כי אפסו סיכוייו של דימיטרי אך צוותי ביה"ח כרמל לא ויתרו

לאחר ארבעה חודשי אשפוז קשים ולאחר קריסת מערכות ניראה כי אפסו הסיכויים של דימיטרי בן ה-61 לחיות. אבל הצוותים המשולבים של בית החולים כרמל בחיפה לא ויתרו נאבקו על חייו ובסוף השבוע דימיטרי עמד על רגליו והשתחרר לביתו לשיקום עם חיוך גדול.

מנהל המחלקה הפנימית א' בכרמל ד"ר סמיר קאסם, אמר: "אנחנו נלחמים ולא מוותרים על אף חולה ובשום מצב".

בסוף השבוע כל הצוות הרפואי והסיעודי של המחלקה הפנימית א' במרכז הרפואי כרמל עמד נרגש מול דימיטרי שהתחיל סוף סוף ללכת ולחייך ביחידה לטיפול מוגבר שבמחלקה. אחרי חודשים ארוכים של אשפוז קשה ומורכב השתחרר דמיטרי לביתו להמשך שיקום וטיפול.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

דמיטרי הודה לצוותים של בית החולים בדמעות של אושר: "אתם מלאכים, אין לי מילים להודות לכם על שהצלתם את חיי".

דמירטי ניקוליינקו בן ה-61 עלה עם משפחתו בשנת 2002 מקזחסטן עבד לפרנסתו בתחום הרכב והתגורר בנשר.

ביתו דאשה שהיתה צמודה אליו לאורך כל חודשי האשפוז והטיפול סיפרה: "אבא בסך הכול היה אדם דיי בריא. לאחרונה הוא סבל מחולשה לא ברורה ושלשולים, לא חשבנו שזה משהו רציני אבל בכל זאת רצינו לבדוק מה קורה אתו, ועלינו אתו למיון של כרמל".

ד"ר מועתז עבד אל רחמן מתמחה במחלקה הפנימית א' שטיפל בדמיטרי עדכן: "דמיטרי הגיע לכרמל במצב קריטי עם אי ספיקה נשימתית ואי ספיקת כליות הוא הוגדר במצב קשה מאוד ואושפז ביחידה לטיפול נמרץ הנשמה וטופל בדיאליזה כדי למנוע הרעלה של הגוף. תוך כדי האשפוז הוא עבר גם שתי דלקות ריאות קשות ובנוסף עבר גם טיפול ארוך ומורכב באנטיביוטיקות מיוחדות לטיפול בחיידק עמיד וקשה במיוחד מסוג מרסה".

סגן מנהלת הסיעוד במחלקה הפנימית א' אלכס אולינוב שטיפל גם הוא בדמיטרי הוסיף ואמר: "אחת הסיבות המרכזיות למצבו הקשה של דמיטרי הייתה חמצת לקטית. מדובר בסיבוך חמור מאוד ונדיר אצל חולי סוכרת אשר מקבלים תרופה נפוצה לטיפול בסוכרת. דימיטרי אושפז תחילה ב-icu (טיפול נמרץ) עם חמצת לקטית, שנגרמה מכדור מוכר לטיפול בסוכרת. ראינו שמצבו הרפואי בקבלה לא היה מזהיר בכלל".

הוא המשיך: "דמיטרי פיתח אי ספיקה נשימתית שבגינה הוא הונשם, עבר דיאליזות, עבר פיום קנה, פיתח חזה אוויר לחץ, ועוד לא מעט סיבוכים, אבל בזכות הטיפול המסור והמקצועי של טיפול נמרץ הוא זכה בחייו בפעם נוספת. לפנימית א1 דימיטרי הגיע לפני כחודש וחצי לאחר טיפול מסיבי ביחידה לטיפול נמרץ, להמשך טיפול ומעקב אצלנו ביחידה".

הוא הוסיף: "אפשר לומר שדימיטרי עבר לא מעט במהלך אשפוזו אצלנו, הוא חווה המון עליות ומורדות במהלכו. קשה לומר שרק הגורל היה מעורב פה, מכיוון שכל הצוות של פנימית א1 היה מעורב בתהליך הארוך הזה. החל מהצוות הרפואי, דרך צוות האחיות וכוחות העזר, עובדת סוציאלית, פיזיותרפיסטים וריפוי בעיסוק, התזונאית, עובדי משק ועוד. כולנו כצוות הפכנו את הגורל למשהו שאפשר לשנות. גרמנו לקושי להפוך לאפשרי ולגורל לכלי שאפשר לשנות".

ד"ר מועתז אמר כי הטיפול בדמיטרי היה ארוך קשה ומאוד מאתגר: "עברנו אתו ניסיונות גמילה מההרדמה והנשמה עם תהליך גמילה מאוד ארוך וקשה מחומרי הרדמה. וכשביום האחרון אני רואה אותו נושם בכוחות עצמו וגם והולך במחלקה זאת חוויה והצלחה שאי אפשר לתאר. כולנו התחברנו לדמיטרי המיוחד וטיפלנו בו בצמידות במהלך איטי ומסור עם השקעה של כל הצוות. ובסוף הבן אדם יוצא בריא על הרגליים זה סיפוק אדיר שממלא את כולנו".

מנהל המחלקה הפנימית א' ד"ר סמיר קאסם אמר כי: "במהלך האשפוז הצוותים שלנו דיברו ותקשרו עם דמיטרי באמצעות ציורים ותמונות וראינו לו בעיניים את הזיק של התקווה. דמיטרי לימד את כולנו לא להתייאש לא להרים ידיים, וכשלי כמנהל המחלקה בכרמל יש צוות כזה מקצועי ומסור רק השמיים הם הגבול".

הבת דאשה ודמיטרי הודו לצוותים של כרמל על החיים שהעניקו להם שוב במתנה: "אני ואבא מודים מעומק הלב לצוות המיוחד של המחלקה הפנימית וטיפול נמרץ כרמל".

היא הוסיפה: "מיד הרגשנו וידעתי שאנחנו בידיים הכי טובות שאפשר. יש כאן צוות מקצועי ומגובש וכולנו מעריכים את כולכם מאוד. לראות היום את אבא עומד על הרגליים והולך זה פשוט לא יאמן מה שהצלחתם לעשות כאן אתם פשוט מלאכים. אבא וכולנו מאושרים, אנחנו הולכים מכאן לשיקום ומודים לכל הצוות הנהדר של כרמל מכל הלב".

צילום: אלי דדון
צילום: אלי דדון
צילום: אדי דדון

Back to top button