צרכנות

אפשרות אטרקטיבית לקריירה מעשירה – תואר בחינוך בלתי פורמלי

קרדיט לתמונה: pixabay

כולנו שואפים למצוא תחום עיסוק והתמחות בו נוכל גם למצוא פרנסה וגם להרגיש סיפוק, הנאה ואפילו תחושת שליחות מסוימת. במיוחד הדורות הצעירים של ימינו כבר ממש אינם מסתפקים בפרנסה יציבה ובטוחה, מהסוג בו הסתפקו הוריהם, והם מעוניינים גם בערך מוסף אישי משמעותי בתחום בו הם מתמחים. תואר בחינוך בלתי פורמלי הוא מסלול בו רבות ורבים מוצאים בדיוק את זה – קריירה יציבה, מעשירה ומלאת ערך מוסף, עם הרבה אפשרויות להתפתחות.

 במה בדיוק עוסק תואר בחינוך בלתי פורמלי ומה מאפיין תחום עיסוק זה? מדוע מדובר בהתמחות אטרקטיבית ביותר מבחינה תעסוקתית, כמו גם מבחינת הערך המוסף שהיא מציעה?

תואר בחינוך בלתי פורמלי – מה כולל התואר ומה מאפיין את התחום?

חינוך בלתי פורמלי הוא למעשה שם רחב למגוון מסגרות חינוך שונות אשר שונות בצורה זו או אחרת ממסגרות החינוך הסטנדרטיות, הרגילות והמוכרות – ה"פורמליות"…

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כך, ניתן למנות בתוך החינוך הבלתי פורמלי מסגרות שונות דוגמת עמותות, פנימיות , תנועות נוער, מרכזים קהילתיים ועוד . מסגרות החינוך הבלתי פורמלי הפועלות כיום בארץ הן רבות ומגוונות, ומציעות היצע תעסוקתי  רחב ועשיר ביותר למתמחות ולמתמחים בתחום זה בתוך עולם החינוך.

תואר בחינוך בלתי פורמלי הוא תואר  הנלמד במספר מוסדות לימודים בארץ, בפרט מכללות  המתמחות בלימודי חינוך. התוכן הספציפי של התואר עשוי להשתנות בין המוסדות האקדמים , אך כולם  כוללים  מסלולים המכשירים את הסטודנטיות והסטודנטים לעסוק בתחום החינוך הבלתי פורמלי בישראל.

דוגמה טובה לכך ניתן לקחת מאחת המכללות המובילות בארץ ללימודי חינוך, המציעה גם מסלול מיוחד של תואר בחינוך בלתי פורמלי . תואר זה כולל שני מסלולים שונים ביניהם ניתן לבחור – חינוך ועבודה עם נוער בסיכון או מסלול של מנהיגות וניהול בקהילה. כפי שניתן להבין רק מהשמות של מסלולי לימודים אלו, מדובר באספקטים אחרים בעולם החינוך ושונים מלימודי החינוך הפורמליים.

יתרונות משמעותיים להתמחות בחינוך בלתי פורמלי

קיימים כמה יתרונות שונים ומשמעותיים ביותר בכל הנוגע ללימודי תואר בחינוך בלתי פורמלי. יתרון משמעותי ראשון הוא כמובן הערך המוסף והעניין הנלווים לעיסוק בתחום זה, כמו גם לעיסוק בחינוך באופן כללי.  בחינוך הבלתי פורמלי, ניתנת לאנשי החינוך ההזדמנות לעבוד עם אוכלוסיות שונות הזקוקות לליווי ותמיכה, וליהנות מהערך המוסף והמשמעותי שבעבודה שוטפת עם הקהילה המקומית ובנייתה.

יתרון משמעותי נוסף הוא היתרון התעסוקתי – קיימות אינספור משרות בחינוך בלתי פורמלי בכל אזורי הארץ, וביקוש גבוה יחסית לאנשי חינוך המתמחים בתחום זה. בוגרות ובוגרי תואר בחינוך בלתי פורמלי יכולים להיות יחסית שקטים ורגועים כי יוכלו למצוא תעסוקה בארץ, גם בטווח הארוך.

למידע הכנסו לאתר מכללת אורנים המעניקה מגוון תארים בתחום החינוך וההוראה.

Back to top button