חדשות הארץמבזקים

חה"כ לשעבר ואחד ממייסדי התנועה למען ארץ ישראל השלמה הלך לעולמו בגיל 96

חה"כ לשעבר, עורך הדין הפובליציסט ואחד ממייסדי התנועה למען ארץ ישראל השלמה, אליקים העצני, הלך היום (ראשון) לעולמו בגיל 96. יהי זכר ברוך.

ראש מועצת בית אל, שי אלון, ספד לאליקים העצני, מראשוני מובילי ההתיישבות בכל חלקי ארץ ישראל והמאבק למען יהודה ושומרון: "אליקים העצני היה איש חזון וחלוץ לפני המחנה. זכויות רבות לו בהפרחת השממה של יהודה ושומרון. אבדנו את אחד מטובי לוחמיה של ההתיישבות בארץ ישראל. יחסר לנו מאוד אך השאיר אחריו שושלת משפחתית מפוארת שהתחנכה לאורו. יהי זכרו ברוך".

ממועצת יש״ע, האבלה על לכתו של העצני, נמסר: "העצני היה ממייסדי היישוב יהודי בחברון וממקימי מועצת יש"ע ונטע דורות של אנשי אמת ואידאולוגיה בשדרת ההתיישבות. בשם תושבי יהודה, שומרון ואוהבי ארץ ישראל, אנו שולחים את תנחומינו למשפחת העצני, בהם לבעז, נדב, ישי ולנכדתו שרה העצני העומדת בראש תנועת "ישראל שלי". בבניין ירושלים וארץ ישראל תנוחמו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר: "אני מבקש להביע את צערי העמוק על פטירתו של עורך הדין אליקים העצני ז"ל הערב. אליקים, ממייסדי היישוב היהודי בחברון ומוותיקי החלוצים בהתיישבות היהודית ביהודה ושומרון, היווה סמל למסירות נפש ודאגה לעם ישראל. לא אשכח איך העניק לי ולחבריי כנערים צעירים ייעוץ משפטי לאחר שנעצרנו בגין הקמת מאחז. לא אשכח איך בחריפותו ובאהבתו לעם ישראל, ניצל את כשרונותיו הברוכים למען ההתיישבות. לא לחינם זכינו שצאצאיו ממשיכים את דרכו באהבת ישראל עצומה. יהי זכרו ברוך".

מאת <a href="//commons.wikimedia.org/w/index.php?title=User:Loginkik&amp;action=edit&amp;redlink=1" class="new" title="User:Loginkik (page does not exist)">Loginkik</a> – <span class="int-own-work" lang="he">נוצר על־ידי מעלה היצירה</span>, CC BY-SA 4.0, קישור

Back to top button