מבזקיםפוליטי / מדיני

פרשת הדירה: הדר מוכתר תחת אש – ובדיקה של רשות המסים

רשות המסים פתחה היום (שני) בבדיקת "פרשת הדירה" של הדר מוכתר, יושבת ראש מפלגת צעירים בוערים.

אמש נחשף כי להדר מוכתר יש דירה על שמה, זאת על אף שקמפיין הבחירות שלה מתעסק ביוקר המחיה וביוקר הדיור בפרט.

מוכתר הגיבה לחשיפה בחשבון הטוויטר שלה והסבירה שהדירה היא בעצם של הוריה: "אבא שלי קנה את הדירה הזאת מכספי הפנסיה שלו. אבא שלי הולך להיות עני בגלל שהוא דואג לילדים שלו. הדרך היחידה שלי להשיג דירה זה בירושה. אני לא רוצה להרוס לאבא שלי את הפנסיה שלו. לכן אני נלחמת. אני רוצה דירה משלי, לא מכספי הפנסיה של אבא שלי".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הדירה בחיפה נקנתה על ידי אביה של הדר מוכתר בשנת 2021. מדובר בדירה יחסית קטנה 56 מ"ר, שחולקה לארבעה חדרים, מול הים.

התבטאויותיה של מוכתר בכלי התקשורת שנועדו להסביר את הסיטואציה, דווקא עוררו את החשד של רשות המסים שמדובר בעסקה פיקטיבית. על כן פתחו בבדיקה שמתנהלת ברשות המיסוי והמקרקעין, עדים זומנו למחר.

מרשות המיסים נמסר: "בשל חובת הסודיות הקבועה בחוקי המס איננו יכולים להתייחס לקיומה או אי קיומה של בדיקה או חקירה בנוגע לאדם מסוים".

בריאיון אמש לעודד בן עמי הוא שאל את יו"ר צעירים בוערים על בעלות הדירה ועל שם מי היא רשומה ולבסוף מוכתר אמרה: "בסדר, היא רשומה על שמי, וואטאבר. יש להם (ההורים שלה) את הסיבות שלהם".

מוכתר הסבירה: "את הכסף מהשכירות אני מעבירה להורים שלי – אני לא אגור בדירה הזאת. אני מרגישה שעושים לי פה עוול. אני שוב חוזרת – אין לי דירה בישראל. הדירה היא הפנסיה של ההורים שלי, ואני לא יכולה לגור בדירה הזו. אני אוכל לקבל את הדירה רק אם חס וחלילה הם ימותו, זו הדרך היחידה שלי לקבל את הדירה הזאת וזו הדרך היחידה של הצעירים לקבל דירות – רק שההורים שלהם נפטרים".

מוכתר טענה: "ההורים שלי קנו לי אותה, זה סיפור יותר מורכב. אי אפשר לתפוס בן אדם במילה. כן, היא (הדירה) רשומה על שמי, את כספי השכירות אני מעבירה להורים שלי".

כשהיא נשאלה לגבי מי משלם את המיסוי על הדירה, לא הייתה לה תשובה: "אני לא מעורה בדברים האלה".

הבוקר התראיין ראש לשכת יועצי המס, ירון גינדי, לרדיו 103FM והתייחס לדברים. הוא טען שזה לגיטימי שהורים יקנו לילדים שלהם דירה, אולם: "זה לא לגיטימי כאשר הם עושים זאת, שזה לא באמת אמיתי ובעצם מסבים את ההכנסות של הילדים אליהם. ברגע שהדירה היא על שמה של הדר אך היא לא מקבלת את שכר הדירה יש כאן הסבת הכנסות".

על פי ההערכה, אם רשות המסים תחליט להסתפק בהליכים אזרחיים נגד מוכתר, אביה עשוי להידרש לשלם את ההפרש בין הדירה הראשונה לשנייה ולהוסיף קנסות והצמדות.

ככלל, פרט בכיר ברשות המיסים, קשה להוכיח בעלות על דירה שנייה על שם בן משפחה. העובדה שבמקרה זה מוכתר עצמה הודתה כי מדובר בדירת אביה – מאפשרת התערבות רשות המסים.

בעקבות הפרשה והאש שחטפה, מוכתר הודיעה בחשבון הטוויטר שלה שהיא מפסיקה להתראיין לכלי התקשורת הממוסדים: "אני מפסיקה להתראיין. לא מאמינה בתקשורת הממוסדת. באתי לעשות שינוי, וכל היום אני רק חוטפת אש. אני באמת שואלת, הממסד עד כדי כך רקוב שאי אפשר לשנות?"

ארכיון. צילום: מתוך חשבון הטוויטר של הדר מוכתר

Back to top button