מבזקיםפוליטי / מדיני

האמירה של ח"כ רם בן ברק שעוררה סערה בציונות הדתית

חבר הכנסת רם בן ברק ממפלגת יש עתיד התראיין היום (שני) לרדיו צפון ואמר דברים שעוררו סערה.

בן ברק אמר: "עוד מעט הקרייניות בטלוויזיה יהיו עם כיסוי ראש, ונשים לא יוכלו לשרת בצבא, לשם אנחנו הולכים".

הוא הוסיף: "אם אתה שואל את סמוטריץ' חוקי ההלכה יתפסו יותר ויותר מקום. כשמדברים על אבי מעוז, מספר 11 אצלו, אתה מבין שלהט"בים יצטרכו להישאר בארון, כי לא יקבלו אותם לעבודה כי הם כמו 'בהמות', אני מוטרד מהעלייה שלהם בסקרים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במהרה בכירי הציונות הדתית גינו את דבריו. יו"ר הציונות הדתית בצלאלא סמוטריץ' פנה לראש הממשלה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד ואמר: ""יאיר, יש גבול להסתה להפחדה ולהשחרה גם בקמפיין בחירות. אני מצפה ממך להתנער ולגנות מייד את דבריו הנלוזים של רם בן ברק שלוקח ציבור שגם אתה יודע שמוביל בכל התחומים במדינת ישראל. ציבור שהוא מלא אור, מלא עשייה, מלא אחריות, מלא חסד, מלא מעורבות בצבא, בכלכלה, בחינוך, בחברה, בהתיישבות, בציונות, בתורה. מחשיך אותו ומהלך אימים על החברה הישראלית. שים סוף לשקרים ותנהל קמפיין בחירות ממלכתי".

גם יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר השתמש באמירה כדי לתקוף את בן ברק ומפלגתו: "רם בן ברק שהכניס לתוך קודש הקודשים של מדינת ישראל בוועדת חוץ וביטחון עוזרת תומכת חמאס, לא יכול לדבר על הקצנה דתית כשבמשרדו ובממשלתו שולטים האחים המוסלמים. כל מטרתו של רם בן ברק נועדה לשסות ולפלג את הציבור, תוך גזענות ואנטישמיות שצריכים לחלוף מהעולם. על אפו וחמתו של רם בן ברק נשים שחובשות כיסוי ראש, יהיו בכל מקום במדינה ובכל תפקיד במגזר הציבורי והפרטי. של נעליך מעל רגליך".

וגם חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד, תקף: "מזרחיים, ליכודניקים, חרדים ועכשיו הציונות הדתית ונשים דתיות? יש מפלגה ששונאת את עם ישראל יותר מיש עתיד?"

בן ברק בתגובה לביקורת הבהיר את דבריו וגם תקף את תוקפיו על כך שהתקוממותם היא צינית: "בואו נרגיע את הציניות והתייפייפות – אנחנו חיים במדינה דמוקרטית ואני מכבד את כל מי שמבחירה מחליט לנהוג כך או אחרת, זכותו – איש באומנותו יחייה".

הוא הוסיף הסבר לאמירתו המקורית: "כוונתי הייתה שבממשלת סמוטריץ' בן גביר זה יהיה בכפייה. הניסיונות לרכב על אמירה כזאת או אחרת לצרכי בחירות היא נלוזה".

יו"ר הוועדה, רם בן ברק. ארכיון. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

Back to top button