חדשות הארץמבזקים

"איננה עוד": תערוכה באו"ם של אמנית ישראלית המציגה בגדי נשים שנרצחו

היום (שלישי), נפתחה באו"ם בג'נבה התערוכה ״איננה עוד״ של האמנית קרן גולדשטיין יחזקאלי המציגה בגדים של נשים שנרצחו על ידי בני זוגן. המיצב ממוקם מול אולם הדיונים של האו"ם ומטרתו להעלות מודעות לתופעה המזעזעת של רצח נשים על מנת להגביר את מאמצי המדינות ותרומתן למאבק באלימות נגד נשים.

הדיונים החשובים באו"ם מתקיימים "בתנאי מעבדה" ולעיתים נטולי קשר למציאות, והצבת המיצב המצמרר של "איננה עוד" באו"ם מהווה עדות כואבת לכל מה שצריך וניתן לעשות על מנת למנוע אלימות נגד נשים ואת הקורבן הבאה, בכל תרבות ובכל מקום בעולם.

התערוכה אורגנה על ידי משלחת ישראל לאו"ם יחד עם משלחת יוון ומשלחת קפריסין, ומציגה את בגדיהן של קורבנות משלוש המדינות, ולראשונה גם בגדים של קורבנות מטרינדד וטובגו ומארה"ב. בגדיהן של הנשים מוצגים כשברקע ניתן לקרוא וללמוד על סיפור חייהן ומותן של הקורבנות וברקע מושמעים שירי ערש בשפות שונות. לראשונה בתערוכה יוצגו גם בגדיה של מיכל סלה ז"ל ופירוט על פורום מיכל סלה שהוקם לאחר רציחתה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מירב אילון שחר, שגרירת ישראל לאו"ם בג'נבה: "השנה נרצחו בישראל 15 נשים ע"י בני משפחתן, ואנו נמשיך להיאבק עד למיגור מוחלט של אלימות נגד נשים. ישראל מקדמת את המאבק באלימות נגד נשים בבית וגם במוסדות האו"ם. נדרש מאמץ חברתי בינלאומי לחנך נגד אלימות, ולמען שוויון מגדרי".

האמנית קרן יחקאלי גולדשטיין: ״יצאתי למסע הזה לפני חמש שנים, האמנתי שהבגדים שנאספו על ידי מסמנים את סופה של המגיפה העולמית המושתקת של אלימות נגד נשים. להיפך. עם פרוץ והקורונה, חלה עלייה מסחררת במקרים של אלימות במשפחה, ורצח נשים. בעל כורחי הפכתי לדוברת של נשים מתות שקולן הושתק באלימות ואכזריות, ומשימת חיי היא להשמיע את קולן מעל כל במה אפשרית ולקרוא לטיפול מיידי, נחוש וחד משמעי במיגור האלימות״׳

צילום: משלחת ישראל לאו׳ם- ג׳נבה
צילום: משלחת ישראל לאו׳ם- ג׳נבה
צילום: משלחת ישראל לאו׳ם- ג׳נבה
צילום: משלחת ישראל לאו׳ם- ג׳נבה
צילום: משלחת ישראל לאו׳ם- ג׳נבה

Back to top button