מבזקיםצבא וביטחון

גנץ בוועדת השרים: "מבצע 'עלות השחר' היה מבצע משמעותי ומדויק בעל הישגים חשובים"

ועדת השרים למוכנות העורף, אישרה היום (שלישי) את הצעת המחליטים של שר הביטחון בני גנץ, לחיזוק המענה האזרחי בחירום בעקבות הלקחים שעלו במהלך מבצע 'עלות השחר' וכן הסדרת הטיפול בפערים שעלו בתוך כדי ולאחר המבצע. את ההצעה גיבשו הצוותים המקצועיים במערכת הביטחון בהובלת סגן שר הביטחון, אלון שוסטר.

בין הצעדים שאושרו:
– תוכן תוכנית לארגון המרחב האזורי והצבאי בשיתוף משרדי הממשלה להגנה על יישובי עוטף בסך עשרות מיליוני ש"ח שתובא לאישור שר הביטחון.- יוקם צוות בין משרדי שיבחן מתן מענה מבצעי הנדסי וטכנולוגי להגנה על המרחב האזרחי באזור עוטף עזה, בדגש על צירי תנועה. הצוות יציג תכניות לאישור שר הביטחון בתוך 60 ימים מיום הקמתו. ובנוסף, בעקבות פערים שעלו במצבע עלות השחר וכמענה מיידי להגנה על צירי היישובים כרם שלום ונחל עוז, – יציג הצוות תכניותיו בתוך 14 ימים.

– הקצאת 17 מיליון ש"ח עבור מרכיבי ביטחון ומיגון ביישובי עוטף עזה והעיר שדרות בשנים 2024-2023.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

– תורחב תוכנית "משב רוח" לריענון אוכלוסיית עוטף עזה והשכונות המערביות בעיר שדרות, לאוכלוסיות נוספות ובהן אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים שאינם תושבי הרשויות האמורות וכן עובדים זרים המועסקים ברשויות אלו (במסגרת התוכנית יצאו במבצע 'עלות השחר' כ-10,000 תושבים לריענון אל מחוץ לאזור העוטף).

שר הביטחון בני גנץ: ״מבצע 'עלות השחר' היה מבצע משמעותי ומדויק בעל הישגים חשובים – בהם הסרת האיום המיידי מעוטף עזה, שמירה על חופש הפעולה בכלל הזירות וחיזוק ההרתעה. לצד זאת עלו גם כמה פערים בעורף שעלינו החובה לתת להם את המענה המהיר ביותר על מנת להיות מוכנים טוב יותר בעתיד. אני מבקש להודות לסגן שר הביטחון שהוביל את עבודת המטה בנושא, יחד עם אנשי רח"ל, משהב״ט ופיקוד העורף ולכלל העוסקים במלאכה חשובה זו ולחברי הוועדה על שיתוף הפעולה החשוב. נמשיך ונחזק את העוטף ואת כלל יישובי הגבול, שהם חלק בלתי נפרד מתפיסת הביטחון."

סגן שר הביטחון אלון שוסטר: ״לנוכח איום הטרור העזתי, הצבנו במבצע ״עלות השחר״ את אופטימיות האזרחים ונחישותם, מזה ואת תחכומו של צה״ל ועוצמתו, מזה. אני מברך על המענים שאשרנו היום ואשר יאפשרו לנו להיות ערוכים לחירום באופן מיטבי. אנחנו מחויבים להמשיך, גם בזמן שגרה, לדאוג להיערכות של כלל הגופים ולחוסן האישי והקהילתי של אזרחי מדינת ישראל, לנוכח משברים שיווצרו מיד הטבע או מידי אדם״.

צילום: אלעד מלכה
צילום: אלעד מלכה
צילום: אלעד מלכה

Back to top button