כלכלהמבזקים

הוגדלה רשימת היישובים הזכאים לפיצוי עקב מבצע "עלות השחר"

ועדת הכספים של הכנסת, בראשות ח"כ אלכס קושניר, אישרה (היום) את הגדלת רשימת הישובים שהיו תחת הגבלות תנועה טרום מבצע "עלות השחר", במסגרת תקנות הפיצויים בגין המבצע.

כזכור, הוועדה אישרה את התקנות הפיצויים לימי המבצע לפני כחודש, ובמסגרת כך התבקשו צה"'ל ומשרד הביטחון להעביר לאישור הוועדה את רשימת הישובים שהיו תחת הגבלות תנועה בשלושת הימים טרום המבצע, ב-2 עד ה-4 לאוגוסט כולל.

הגדרת הזכאות קובעת כי זו תכלול עובד המתגורר בישוב שנאסרה הכניסה אליו והיציאה ממנו במהלך התקופה האמורה, או ישוב שהגישה אליו הוגבלה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לצד הישובים שכבר נכללו בזכאות זו בתקנות המקוריות – כרם שלום ונחל עוז, התווספו הישובים הבאים: במועצה האזורית שער הנגב – ארז, ניר עם, מפלסים, כפר עזה, גבים, אור הנר ואיבים. במועצה אזורית חוף אשקלון – נתיב העשרה, זיקים, יד מרדכי וכרמיה. במועצה אזורית אשכול – כיסופים, חולית, סופה, נירים, ניר עוז, עין השלושה, ניר יצחק, בארי, מגן ורעים. במועצה אזורית שדות נגב – סעד ועלומים. בנוסף נכלל גם מערב העיר שדרות.

יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר: "אני מזכיר שדנו בכל התקנות והגענו להרבה מאוד הישגים ושיפורים, מה שהתחייבנו לעשות הוא שבתקופת טרום הלחימה, בין ה-2 עד ה-5 לאוגוסט, בזמן שהופעלו הגבלות בעקבות הערכות הצבא, נוסיף ישובים נוספים מעבר ל-2 הישובים שהיו שם בתחילה, וזה מה שאנחנו עושים כעת. אני מאמין שבימים הקרובים אנשים כבר יוכלו להגיש את הבקשה לפיצוי".

ח"כ נירה שפק: "במבט רואה עתיד, מדינת ישראל צריכה לשבת ולהחליט מה התוכניות שלה במצבים דומים בעתיד, לגבות את זה בסעיפי תקציב, לא לחכות לעוד מבצע והערכות בדיעבד, כל מה שהבאנו פה צריך להיכנס לתקנות באופן מוסדר".

תא"ל ירון פינקלמן, ראש חטיבת המבצעים בצה"ל: "הפעלנו מספר צעדים מבצעיים טרם המבצע עצמו, התכלית של הפקודה היא להציל חיים, להגביל תנועות ופעולות אחרות במרחב האזרחי והצבאי, כדי למנוע כניסה של אזרחים לאזורים שהם יותר מאוימים בפיגוע. כך נהגנו".

צילום: דובר צה"ל

Back to top button