חדשות הארץמבזקים

מפכ"ל המשטרה מינה את הניצב הצ'רקסי הראשון בישראל – שוקי תחאוכה

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי החליט היום (שלישי) על מינויו של תת ניצב שוקי תחאוכה למפקד מחוז צפון והעלתו לדרגת ניצב, בהתאם לאישורו של השר לביטחון הפנים, עמר בר לב.

תנ"צ שוקי תחאוכה בן ה-54, נשוי ואב לשנים, הוא בן העדה הצ'רקסית, מתגורר בכפר והתגייס למשטרה בשנת 1990. הוא בעל תואר ראשון תואר ראשון במדעי המדינה ותואר שני בלימודי המזרח התיכון ואפריקה באוניברסיטת תל אביב.

בין תפקידיו הבולטים שמילא לאורך השנים במשטרה: מפקד על יחידת המסתערבים ברצועת עזה, מפקד מרחב עוטף ירושלים של מג"ב, מפקד מגב צפון, מפקד מרחב העמקים, סגן מפקד מחוז חוף וצפון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המפכ"ל אמר על המינוי: "מחוז צפון הוא מהמחוזות המשפיעים ביותר על מפת הפשיעה בישראל. שוקי הוא קצין ומפקד עתיר ניסיון עם רקע מבצעי עשיר בתפקידים מרכזיים במג"ב ובמשטרה הכחולה. מאפייניו הייחודיים של המחוז מחייבים את העומד בראשו ביוזמה וביצירתיות ושוקי הוא הקצין המתאים ביותר לפקד על מחוז צפון ולהמשיך את המדיניות ההתקפית וחסרת הפשרות מול העבריינים וארגוני הפשיעה בדגש על אלו שבחברה הערבית".

הוא המשיך: "אני גאה למנות את הניצב הצ'רקסי הראשון במשטרת ישראל ואני מאחל לו הצלחה בתפקיד ולמפקד המחוז היוצא, ניצב שמעון לביא אני מודה על עשרות שנים של חברות ודרך משותפת ותרומה ענקית לביטחון המדינה וכלל אזרחיה. במהלך כהונתו כמפקד המחוז הוביל שמעון תהליכים מהפכנים במאבק בפשיעה תוך מתן מענה מבצעי אפקטיבי לחיזוק הביטחון של תושבי המחוז והמדינה כולה. אנו מאחלים המשך הצלחה רבה לקצין בתפקידו החדש".

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב אמר: "שוחחתי כעת עם היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, שהודיעה לי כי אפשר למנות לתפקיד מפקד מחוז הצפון במשטרה את תת-ניצב שוקי תחאוכו במקומו של ניצב שמעון לביא. בשבועות האחרונים אישרתי את המלצתו של המפכ"ל רב-ניצב קובי שבתאי למנות את תנ"צ תחאוכו למפקד המחוז הצפוני".

הוא הוסיף: "אני סבור כי בעת הזו תנ"צ תחאוכו הוא האיש הנכון במקום הנכון ובזמן הנכון להמשיך את המאבק הנחוש בפשיעה בחברה הערבית, להגביר את הביטחון האישי של האזרחים והאזרחיות ולהוביל את המחוז אל עבר הפסגות הבאות. תנ"צ תחאוכו יועלה בקרוב לדרגת ניצב, ויהיה הניצב הראשון בן העדה הצ'רקסית. זה מבחינתי גם ציון דרך חשוב והוכחה כי משטרת ישראל מייצגת את הפסיפס הישראלי במלוא יופיו. בהצלחה, שוקי!"

צילום: דוברות המשטרה

Back to top button