חדשות הארץמבזקים

"הדברים של מפכ״ל המשטרה מעידים על אי הבנה בסיסית – מעידים על היערכות לקויה"

מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי, יורם הכהן, הגיב היום (רביעי) להצעתו של מפכ"ל המשטרה "בעימות האלים הבא צריך לחסום את הרשתות חברתיות". את הדברים אמר המפכ"ל בריאיון שערך לעיתון 'ידיעות אחרונות'.

"הדברים מעידים על אי הבנה בסיסית של מפכ"ל המשטרה במידת התלות של החברה והכלכלה בישראל ברשתות חברתיות." פתח יורם הכהן את דבריו והוסיף, "חסימה מוחלטת כהצעתו, תשבית לחלוטין את השימוש באמצעים השונים דוגמת פייסבווק, וואטס-אפ, אינסטגרם, טיקטוק וטלגרם. המשמעות היא שפעילות המשק והחברה בישראל תיפגע באופן משמעותי וחמור ביותר – עסקים רבים בישראל מושתתים על פעילותם ברשתות החברתיות, שלא לדבר על חייהם היומיומיים של אזרחי ישראל כולם. זאת כמובן בנוסף לפגיעה בעקרונות דמוקרטיים בסיסיים כגון חופש ביטוי״.

מנכ״ל איגוד האינטרנט הישראלי הוסיף: ״דבריו של המפכ"ל מעידים על היערכות לקויה של גופי אכיפת החוק להתמודדות עם אירועי עתיד דומים לאירועי 'שומר חומות'. במקביל, צריכה להיות יכולת משפטית וטכנולוגית כדי לטפל נקודתית בחלק הקטן של תעבורת האינטרנט שעניינה שיח מסית ואלים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח״כ סמי אבו שחאדה, יו״ר רשימת בל״ד, הגיב לדברי המפכ״ל שבתאי: "המפכ״ל שבתאי מסית ועושה דה לגיטימציה לצעירים הערבים הגאים בזהות שלהם ונאבקים למען זכויות העם הפלסטיני. ‏שבתאי נכשל במלחמה בארגוני הפשיעה בחברה בערבית וכעת רוצה סתימת פיות ופאשיזם באופן רשמי."

ארכיון. צילום: דוברות המשטרה

Back to top button