מבזקיםפוליטי / מדיני

השר בר-לב: "אנו מתמודדים עם משבר כליאה, לאור הזנחה רבת שנים"

השר לביטחון פנים עמר בר-לב נאם הערב (רביעי) בטקס הענקת דרגות ומינויים בשירות בתי הסוהר.

מבין דבריו: "בשנה החולפת נדרש שירות בתי הסוהר להתמודד גם עם משברים מורכבים ומתוקשרים שעדיין לא הסתיימו: הבריחה מכלא גלבוע בדיוק לפני שנה, וחשיפה מחודשת של מה שכונה 'סרסור הסוהרות' – אירוע שהתרחש לפני ארבע שנים ויותר אך צילן מרחף עדיין, ומאפיל גם היום על שרות בתי הסוהר כולו".

הוא המשיך: "בנוסף למשברים הללו, ממשלות קודמות, כמו גם שרי בטחון פנים קודמים, התעלמו לחלוטין מהחלטת והנחיית בג"צ הוותיקה משנת 2017 באשר ל'שטח המחיה'… בשנה האחרונה המשרד לביטחון הפנים, ביחד עם נציבת שב"ס רב-גונדר קטי פרי ובהובלתו הנחושה של מנכ"ל המשרד תומר לוטן, פועלים בנחישות להתמודד עם משבר הכליאה שלצערנו, לאור ההזנחה רבת השנים, ילווה אותנו עוד שנים אחדות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הוא הוסיף: "אני יכול לבשר בסיפוק רב, כי בישיבת הממשלה הקרובה אמורה להתקבל החלטת ממשלה – לא אגזים אם אומר היסטורית – להתמודדות עם משבר הכליאה, כולל תוספת תקציב של מאות מיליוני שקלים".

הוא פנה אל עובדי שב"ס ואמר: "בשנה החולפת ניצבתם המשרתים והמשרתות בארגון, אל מול אתגרים מורכבים הנוגעים בליבת הביטחון של מדינת ישראל. שנה בה נדרשו מכם אחריות, שיקול דעת ונחישות במצבים רגישים מאין כמותם; בהתמודדות מול אוכלוסיות שהטיפול בהן דורש תעצומות נפש; בהבנה שכל טעות עלולה להצית תבערה גדולה שעלולה לחרוג מגבולות מתקני הכליאה. שנה בה החלה בשירות בתי הסוהר ההשקעה בטכנולוגיות מתקדמות, בחדשנות, בהטמעת אמצעים דיגיטליים ושיטות עבודה שאמורות להקפיץ את הארגון שנות דור קדימה".

ארכיון. צילום: דוברות המשטרה

Back to top button