מבזקיםצבא וביטחון

בני גנץ: "תלות אנרגטית של לבנון באיראן יכולה להביא להקמת בסיסים איראנים בלבנון"

שר הביטחון בני גנץ, נאם היום (רביעי) בטקס לחניכת פרויקט "אודם" בהיכל התרבות בקצרין, במעמד ראש המועצה, ובכירים ממערכת הביטחון ומשרד החינוך. לשר הביטחון התלווה חבר הכנסת מיכאל ביטון שעסק בקידום התוכנית בתפקידו כשר במשרד הביטחון.

תכנית "אודם" המובלת על ידי משרד הביטחון ומשרד החינוך בתמיכת גופי הבטחון, הטכניון והאוניברסיטה הפתוחה, המועצה המקומית קצרין ותעשיות מובילות, הינה תכנית לאומית לפיתוח מנהיגות טכנולוגית. "אודם" הינה תכנית בת של תכנית העילית "תלפיות", ומיועדת לתלמידות ותלמידי תיכון המעוניינים להתפתח בעולמות המנהיגות הטכנולוגית. בוגרי התוכנית יוצבו בתפקידי מפתח ביחידות העילית של צה"ל ומערכת הביטחון.

מדברי שר הביטחון: "תוכנית אודם, היא צעד נוסף ביישום התפיסה של השקעה בצפון ובדרום: היא תשלב מצוינות, עם חיזוק הצפון, ומתן הזדמנויות גם לנשים וגברים מהפריפריה ביחידות העלית. יש לנו את הנשק המתקדם, העוצמתי והמדויק ביותר, ואנו מוסיפים לשדרג אותו. יש לנו את המערכות ההגנתיות הטובות ביותר. יש לנו את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. אבל כל אלה, יבואו לידי ביטוי רק באמצעות האנשים הטובים ביותר – אתם, החניכים, העתיד של מערכת הביטחון של מדינת ישראל".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר הביטחון התייחס למצב הביטחוני בגבול הצפון ואמר: "איראן מנסה לחמש את שלוחיה בסוריה בנשק שפוגע בה והופך אותה למדינת טרור ואזרחי סוריה הם אלו שמשלמים את המחיר. איראן באמצעות חיזבאללה, מנסה לקנות את לבנון על ידי אספקת דלק, תיקון מערכת החשמל ובניית תחנות כוח. תלות אנרגטית של לבנון באיראן, יכולה להביא בסופו של יום להקמת בסיסים איראנים על אדמת לבנון ולערעור היציבות האזורית – ואזרחי לבנון הם אלו שישלמו את המחיר".

הוא הוסיף: "אני מבקש להדגיש, מדינת ישראל לא קיבלה ולא תקבל תכתיבים לא מאיראן, לא משלוחיה ולא מארגוני טרור. זה נכון לגבי הפקת הגז מאסדת כריש שתחל במועדה, זה נכון לגבי חופש הפעולה שלנו מול כל איום על אזרחי ישראל שמתפתח בגבול, ומעבר לו. לצד זאת, כפי שעשינו לאורך השנים, נמשיך להושיט יד להסכמים שיסייעו לשגשוג האזור, ולהציע סיוע הומניטארי לאזרחים. הם אינם האויב – אלא ארגוני הטרור הפועלים בחסות המשטרים".

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

Back to top button