מבזקיםפוליטי / מדיני

לפיד ידבר על הקמת מדינה פלסטינית? המערכת הפוליטית סוערת – "כניעה לטרור"

ראש הממשלה, יאיר לפיד, צפוי לשאת היום (חמישי) נאום בעצרת האו"ם בניו יורק. על פי מספר פרסומים, הוא צפוי להזכיר בנאומו את פתרון שתי המדינות ולדבר בעד הקמת מדינה פלסטינית. פרסומים אלו, כצפוי, עוררו סערה ופוליטיקאים רבים הגיבו, לחיוב ושלשלילה, בנושא.

שר המשפטים, גדעון סער הגיב לנושא ואמר: "הקמת מדינת טרור ביהודה ושומרון תסכן את בטחון ישראל. רוב העם בישראל ונציגיו לא יאפשרו לזה לקרות."

שר האוצר ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "על רקע גל הטרור הפלסטיני והאמירות השערורייתיות של אבו מאזן בברלין, כל הדיבורים על הקמת מדינה פלסטינית הם בגדר כניעה לטרור. הצהרות מן הסוג הזה מצד ההנהגה הישראלית מסייעות לאבו מאזן ומנגנוני הביטחון הפלסטיניים להתחמק מחובתם להיאבק בטרור."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו״ר ש״ס אריה דרעי: "מדינת היהודים שייכת אך ורק לעם היהודי, לפיד העומד בראש ממשלת מעבר לא לגיטימית שאינה זוכה לאמון העם, מסכן את ביטחונה של מדינת ישראל בכך שמחזיר למרכז הבמה העולמית את השיח המדיני שנעלם בתקופתנו בממשלה. כוונותיו של לפיד ברורות, קידום שיח מדיני פלסטיני בדרך להקמת ממשלת שמאל מסוכנת עם עודה וטיבי."

שרת הפנים, איילת שקד, תקפה ואמרה: "לראש ממשלת המעבר לפיד אין לגיטימציה ציבורית לסבך את ישראל עם אמירות שיגרמו נזק למדינה. לפיד מייצג אך ורק את עצמו באמירה זו ולא את הממשלה. מדינה פלסטינית מסוכנת למדינת ישראל."

חה"כ אורית סטרוק מסיעת הציונות הדתית: "משמח ואפילו מדהים לשמוע את התגובות החריפות של גדעון, זאב ומתן. יפה שהם יודעים לתקוף מימין! אולי עכשיו הם יזכרו גם לתקוף את דברי אייזנקוט ששיבח את אוסלו, ואת ההתנתקות. ואת מעשיו של בני גנץ, שמקים יחד עם אבו מאזן מדינה פלסטינית דרך ההשתלטות על שטחי C."

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, תומכת בלפיד, וכתבה בחשבון הטוויטר שלה: "צעד נכון וחשוב של ראש הממשלה לפיד להודיע על תמיכת מדינת ישראל בפיתרון שתי המדינות. שלום ושגשוג הוא העתיד הטוב ביותר – והיחיד האפשרי – לשני העמים המדממים והמסוכסכים על חלקת הארץ הזו. ישראל צריכה להוביל את התהליך הזה, ולהפוך כל אבן עד שהוא יושג".

ארכיון. צילום: קובי גדעון, לע"מ

Back to top button