מבזקיםצבא וביטחון

פיילוט ראשוני של משרד הביטחון יבחן רובוטים אוטונומיים לאבטחת מתקנים

חברת הסטארטאפ TREXMATIC מפתחת רובוטים אוטונומיים חכמים הנעים במהירות על גבי מסילות, ויכולים לספק הגנה למתקנים אזרחיים, אסטרטגים, צבאיים ולגבולות, תוך שהם מקטינים משמעותית את התלות והסיכון הקיים בשימוש בכוח אדם.

החברה הוקמה על ידי עירד יובל, מנכ"ל החברה, סא"ל (מיל') בשייטת 13, אשר כיהן בתפקידי ניהול בחברות קמעונאות ויזמות, ואלן כץ, סמנכ"ל טכנולוגיות וחדשנות, אשר כיהן עד לאחרונה מנכ"ל של Rail Vision אותה הקים וניהל במשך שבע שנים, עד הנפקתה בנאסד"ק. החברה עוסקת בתחום הבטיחות לרכבות והתפתחה להיות מובילת שוק בכל הקשור לזיהוי מכשולים על מסילות רכבת.

החברה השלימה פיתוח אב טיפוס של מערכת מסילות ורובוטים חכמים, המשולבת עם חיישנים ויכולת התאמה מלאה לצרכי כל מתקן ואתר וקיבלה אישור של ספק יחיד ממשרד הביטחון. פיילוט ראשוני של משרד הביטחון מתוכנן לפעול בחודשים הקרובים, עם כוונה להרחיבו בהמשך.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על כל רובוט ניתן להתקין מגוון רחב של ציוד: סוגים שונים של סנסורים, ממשקים טכנולוגים ועוד. הרובוטים נעים במהירות של 40-70 קמ"ש ומסוגלים לשאת משקל של 5-50 ק"ג. מערכת הרובוטים החכמה מאפשרת איתור, זיהוי, ומניעה של פעילות עויינת, פגיעה או נזקי תחזוקה במתקנים שונים המידע שנאסף מוקלט ומפורט באופן רציף ומרובד. תשתית המסילות שמפתחת החברה מצוידת בפתרון חדשני של Eco-Power ותקשורת נתונים מאובטחת. את המסילות ניתן להרכיב על חומה או גדר קיימת וגם על פני שטח משתנים, בגבהים שונים וללא השפעה של סוג הקרקע ומצבה. על המסילות נעים מספר רב של רובוטים הפועלים בסנכרון מלא ויכולים להגיע לכל נקודה על רשת המסילות תוך מספר שניות וליזום ביצוע של משימת בטחון או חירום לפי הצורך. פתרון האנרגיה מאפשר לה לפעול 24/7/365 ללא צורך בעצירה לטעינה או החלפת סוללה, בנוסף המערכת עובדת בתנאי שטח ומזג אוויר קשים של גשם, שלג, רוחות, ערפל וכו'.

השוק העיקרי כולל מתקנים אסטרטגים, שדות תעופה, בתי כלא, בסיסים צבאיים , גבולות ומפעלים אחרים באירופה, צפון אמריקה, האמירויות והמזרח הרחוק המופעלים על ידי ממשלות וחברות פרטיות. זהו שוק דינמי, בצמיחה מואצת שעתיד להגיע לכטריליון דולר עד שנת 2027. טרקסמטיק מגייסת כעת מימון המונים באמצעות פלטפורמת פיפלביז על מנת להאיץ את תהליכי הפיתוח והתקשרויות בארץ ובחו"ל.

עירד יובל, מנכ"ל טרקסמטיק: "משימות הביטחון הלאומי מבוססות כיום על שילוב בין מערכות טכנולוגיות וגורם אנושי. מערכות אלה מחייבות העסקה של אנשי מקצוע מיומנים ומוכשרים בהיקף שכר ושעות עבודה גבוהים, על מנת לתת מענה לתפקידים המגוונים הנדרשים בתחום. ההתבססות על כוח אדם כרוכה בחסרונות רבים, בהם הסכנה המתמדת לחייהם ולביטחונם האישי, עלויות גבוהות, היעדר רצף תפעולי זמן תגובה לעיתים ארוך, התראות סרק מרובות, כשל בניהול אירועים מרובים בו זמנית ועוד. השימוש ברובוטיקה ובטכנולוגיה מורכבת ועתירת תכונות מתמודד עם קשיים אלו. למערכת יש יכולת סיור, גילוי, חקירה וזיהוי עצמאית, כך שהיא מקלה ומפחיתה את העומס המוטל על הגורם האנושי. בנוסף, השימוש במספר סנסורים מאפשר קליטת מידע איכותי ומדויק, מידע שיאפשר לטפל ברוב אירועי האבטחה מבלי לשנע רכבים וכוח אדם ולהקטין את מספר אזעקות השווא."

צילום: TREXMATIC

Back to top button