חדשות הארץמבזקים

ראשי מועצות מיהודה ושומרון מחריפים את המאבק: "גנץ משבש את חיי המתיישבים"

אחרי הקמת מאהל המחאה מול ביתו של שר הבטחון בני גנץ בראש העין, נערכים ראשי הנהגת המתיישבים להחרפת המאבק סביב הפקקים האדירים בבנימין, יהודה, גוש עציון, קרית ארבע, הר חברון, השומרון והאזור כולו.

יוזם המחאה, ישראל גנץ ראש מועצת בנימין, אומר כי הדרישות לשינויים שיביאו להקלה הוצגו לשר הבטחון, אך בינתיים, לטענתו, הוא בוחר שלא להחליט. "כמו שידעת לבוא לקראת אבו מאזן ולאשר מעבר עשרות אלפי פועלים פלסטינים, תדע להטות אוזן לעשרות אלפי אזרחי ישראל שתוקעים במצור בגלל החלטות שאתה מתעכב מלקבל. לא נוותר עד שנקבל תשובות. אני לא מצפה לקסמים. יש מספר צעדים מעשיים שיביאו להקלה ובני גנץ מכיר אותם היטב".

ראש מועצת יש"ע וגוש עציון שלמה נאמן אמר: "המעברים ביהודה ושומרון הפכו לבעיה אקוטית. בעיה אזרחית וביטחונית כאחד. ידיהם של ראשי המועצות כבולות והם אינם יכולים לטפל בתושבים, כי המעברים נתונים בידיו של שר הביטחון. יש לנו תכניות ויש פתרונות, אבל המערכת אטומה. אנו קוראים לשר הביטחון: הפשל שרוולים ושחרר את המחסום שתוקע את ההתיישבות. לא הגיוני שחיי היומיום של מאות אלפי אזרחים הופכים לסיוט, בשעה שהפתרון מונח לפתחו של שר הביטחון. תן אור ירוק להתיישבות ותתחיל לתעדף את מרקם חייהם של המתיישבים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש המועצה האזורית הר חברון יוחאי דמרי: "חייבים להתקדם ולהפוך את המחסומים לנמלים יבשתיים. ברור לכולם שההשקעה במחסומים והפיכתם לנמלים יבשתיים תביא לחיזוק הבטחון, הגברת הצמיחה הכללית ורווחה לכלל תושבי האזור וההתיישבות בפרט. לצערי אין שום תוכנית כוללת רק תוכניות עד הוק. חייבים להשקיע לפחות 2 מליארד שקלים כדי לאפשר את החיים ואיכותם".

ראש מועצת קרית ארבע חברון אליהו ליבמן מחזק את הדברים: "אנחנו לא שונים מאף אזרח במדינת ישראל, התושבים שלנו סובלים מפקקים אדירים שאפילו התחבורה הציבורית לא יכולה לפתור. יש רק אדם אחד במדינת ישראל שיכול לפתור כרגע את בעיית הפקקים ביהודה ושומרון וקוראים לו בני גנץ, אנחנו לא נרפה עד שיימצא פתרון לבעיה האקוטית הזו".

צילום: חדשות מבזק לייב
צילום: חדשות מבזק לייב

Back to top button