בריאותמבזקים

סאמי לקה בדום לב בתחנת מד"א – וניצל בזכות מפעם

ביום חמישי לפני כשבועיים, החל סאמי חוסין (59), לחוש ברע. הוא הגיע לתחנת מד״א הקרובה לביתו שבדיר חנא, שם קיבל אותו חובש רפואת חירום במד״א חוסני דלאשה. סאמי התלונן על כאבים חזקים בחזה, וצוות מד״א החל לבצע בדיקות רפואיות שכללו חיבור למכשיר אק"ג וטיפול תרופתי והודיעו למוקד 101 של מד״א כי הם זקוקים לניידת טיפול נמרץ לטובת המשך הטיפול והפינוי לבית החולים. חוסני והצוות סייעו לסאמי להתיישב על האלונקה במטרה להתחיל את הפינוי לבית החולים – כשלפתע, הוא לקה בדום לב והתמוטט.

חוסני, חובש מד״א, החל מיד בפעולות החייאה, והודיע למוקד 101 של מד״א על החמרה במצבו של סאמי. במשך דקות ארוכות של פעולות החייאה מאומצות שכללו 4 שוקים חשמליים ממכשיר מפעם (דפיברילטור) נלחמו החובשים של מד"א על חייו של סאמי כשבני משפחתו סביבם עד שליבו חזר לפעום. הצוות המשיך את הטיפול הרפואי יחד עם הפראמדיקים בניידת טיפול נמרץ של מד"א שהגיעה למקום כשסאמי שב אט אט להכרה והם פינו אותו להמשך טיפול במחלקה לטיפול נמרץ לב בבית החולים פוריה. השבוע השתחרר סאמי לביתו ללא נזק מוחי ושב לתחנת מד"א, הפעם, כדי לחבק את צוות מד"א שהציל את חייו ולהוקיר להם תודה.

צילום: דוברות מד"א

"כשסאמי נכנס לתחנה ראינו מיד שמצבו לא טוב" שחזר חובש רפואת חירום במד״א חוסני דלאשה "הוא התלונן על כאבים ביד ובחזה, הושבנו אותו על הכורסא והתחלנו בטיפול הרפואי שכלל חיבור למכשיר אק"ג וטיפול תרופתי. העברנו את סאמי למיטה של האמבולנס במטרה להתחיל בפינוי לניידת טיפול נמרץ ואז הוא התמוטט. מיד הורדנו אותו לריצפה, התחלנו בפעולות החייאה וחיברנו אותו למפעם שנתן לו מכות חשמל. ברגע שראינו שסאמי פותח עיניים ומתחיל להתעורר הבנו שהוא חזר לחיים ושהצלנו אותו. להציל חיים, זו העבודה שלנו – בשביל זה אנחנו פה, בשביל סאמי וכל שאר התושבים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סאמי חוסין: "אני זוכר שהרגשתי לא טוב, שהגעתי לתחנת מד"א והתיישבתי על הספה. את האירוע עצמו וכל מה שקרה אני לא זוכר, בני המשפחה שלי סיפרו לי שהצוות של מד"א נלחם על החיים שלי. אני רוצה להגיד תודה רבה לכל מי שעזר לי, לצוות של מד"א בתחנה ולפראמדיקים בניידת טיפול נמרץ שפינו אותי לבתי החולים, לרופאים ולכולם. לחזור היום לתחנה של מד"א בדיר חנא כדי לחבק את חוסני ואת המתנדבים זה לא מובן מאליו. הם הצילו לי את החיים."

צילום: דוברות מד"א

Back to top button