מבזקיםמשפטי/פלילי

בג"ץ קיבל את העתירה נגד מינוי מזוז ליו"ר הוועדה למינוי בכירים

שופטי בג"ץ התכנסו אמש (רביעי) לדיון בעתירה נגד מינויו של השופט בדימוס מני מזוז ליו"ר הוועדה המייעצת לעניין מינויים ותפקידים בכירים. היום (חמישי) בג"ץ החליט לקבל את העתירה וביטל את מינויו של מזוז. החלטה זו מציבה את מינוי הרמטכ"ל הרצי הלוי על השהייה.

ארגון "לביא" הגיש את העתירה נגד מינוי מזוז בטענה שזהו מינוי שתקף ל-8 שנים לכן לא סביר שהחלטה כבדת משקל זו תיעשה על ידי ממשלת מעבר לפני בחירות.

היועמ"שית בעבר דחתה את הצעת השופטים למינוי זמני של מזוז רק לצורך אישור מינוי הרמטכ"ל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

היועמ"שית בהרב-מיארה ציינה אז: "דרך המינוי שנבחרה מגשימה בדרך הנכונה ביותר את התכליות שביסוד החלטת הממשלה ואת אמות המידה שנקבעו בהנחיית היועצת המשפטית לממשלה, ובכל מקרה היא מצויה במתחם הסבירות".

היא טענה כי אם מזוז ימונה באופן זמני, הוא יהפוך להיות תלוי בהרכב הממשלה, שכן היא יכולה להאריך את כהונתו ובכך הוא לא יוכל להיות "שומר סף" של הממשלה וזה יפגע בעצמאותו.

שרת הפנים איילת שקד, הגיבה להחלטת בג"ץ ואמרה: "בית המשפט אמר היום את המובן מאליו, שלא ניתן לעשות איפה ואיפה בין סוגי המינויים בתקופת בחירות. חבל שבית המשפט היה צריך להידרש ולהתערב בסוגיה זו. אני קוראת שוב לאמץ את הצעתי המקורית ולאשר את המינוי לאישור הרמטכ"ל בלבד".

מארגון "לביא" נמסר: "מדינת ישראל עשתה היום צעד משמעותי לקראת מערכת משפטית שוויונית המחילה סטנדרטים זהים על כלל השחקנים הפוליטיים".

ארכיון. צילום: מארק ניימן, לע"מ

Back to top button