מבזקיםצבא וביטחון

המפכ"ל נפגש עם השוטר שניטרל את המחבל בשילת: "הגבת כמו שצריך"

הערב (חמישי) התרחש פיגוע דקירה בשני מוקדים ליד צומת שילת וצומת מודיעין, בסופו המחבל נוטרל. שמונה אזרחים נפצעו קל, שלושה עם חתכים שטחיים וחמישה מגז מדמיע.

מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, הדגיש בתדרוך כתבים בזירת הפיגוע, כי מענה מקצועי ונחוש של שוטר מג"ב, שניטרל את המחבל, מנע פגיעה קשה ורבה יותר.

על פי בדיקה ראשונית בשטח, עולה כי המחבל הנו תושב מזרח ירושלים בשנות ה-20 לחייו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי הגיע לזירת הפיגוע בצומת הכניסה המערבית למודיעין, שם פגש את רס"ב ד', השוטר שניטרל את המחבל.

רס"ב ד' שהיה ברכב עם בת זוגתו, בעת שלא היה בתפקיד, סיפר למפכ"ל שהמחבל פתח את דלת רכבם בניסיון לפגוע בהם עם סכין שהייתה ברשותו. בנוסף סיפר הלוחם על השתלשלות האירוע שבסיומו ירד מהרכב, חתר למגע וביצע ירי לעבר המחבל והביא לניטרולו ובכך לסיום האירוע.

המפכ"ל אמר לו: "כל הכבוד, הגבת כמו שצריך. הצלת את החיים של בת הזוג שלך ואני לא יודע עוד כמה אנשים ניצלו פה בזכותך. יישר כוח".

בנוסף שוחח גם מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן עם הלוחם ואמר: "פעלת בנחישות ומקצועיות וחתרת למגע תוך סיכון ואיום ממשי לחיים שלך, חיי בת זוגתך ואזרחים נוספים. גילית אחריות רבה גם בחופשה חתרת למגע ונטרלת את המחבל, זה משקף באופן ברור את הפעילות סביב השעון של לוחמי משמר הגבול ושוטרי משטרת ישראל 24/7 לאורך כל ימות השנה".

גם השר לביטחון הפנים עמר בר-לב שוחח עם השוטר שניטרל את המחבל.

הוא אמר: "שוחחתי לפני דקות אחדות עם ד', שוטר ותיק במג"ב שירה וניטרל את המחבל בצומת שילת. ד' לא היה בתפקיד, בדרכו הביתה, ופעל בנחישות, ביוזמה ובאומץ והציל חיי אדם. פעם נוספת הוכח כי שוטרי ושוטרות משטרת ישראל חוצצים בין המחבלים ואזרחי ישראל. הם ראויים למלוא התודה וההערכה לכך. נמשיך להילחם במחבלים ושולחיהם בעוצמה. אני מאחל החלמה מהירה לפצועים".

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button