חדשות חוץמבזקים

ארבעה צעירים נעצרו באיסלנד בחשד לתכנון מתקפת טרור על מוסדות מדינה

משטרת איסלנד עצרה היום (חמישי) ארבעה חשודים בתכנון מתקפת טרור. זו ככל הנראה הפעם הראשונה שבה המדינה הנורדית השלווה עוצרת חשודים בתכנון פיגועים.

ספר כלי נשק חצי אוטומטיים, כולל מודפסים בתלת מימד, נתפסו בתשעה מקומות, כמו גם אלפי כדורים של תחמושת, במבצע משטרתי גדול בהשתתפות 50 שוטרים.

קרל שטיינר ואלסון, הנציב הלאומי של המשטרה האיסלנדית, סירב להרחיב יותר על אופי המטרות של המתקפה המתוכננת אך הציע כי ייתכן שהן כללו את הפרלמנט והמשטרה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי שוטרים בחנו קשרים פוטנציאליים לקבוצות ימין קיצוני נורדי וכי המשטרה היא המטרה המרכזית.

אלסון אמר: "זה בטוח לומר שהחברה שלנו בטוחה יותר ממה שהייתה".

הוא הוסיף שהמשטרה בוחנת האם יש קשרים בין הגברים לארגונים קיצוניים, וכי הם בקשר עם רשויות זרות.

הוא אמר במסיבת עיתונאים כי: "ככל הידוע לנו, זו הפעם הראשונה שחקירה מסוג זה נפתחה [באיסלנד]".

אלסון הוסיף כי החקירה נמשכת אך לא ניתן לשלול מעצרים נוספים.

ארבעת האיסלנדים בשנות ה-20 לחייהם נעצרו בקופאוגור, פרבר של הבירה רייקיאוויק, ובעיר מוספלסבאר שבדרום-מערב המדינה במבצע שהוביל כוחות מיוחדים.

המדינה הקטנה המונה 375,000 נפשות נמצאת בראש מדד השלום העולמי מאז שנכללה בדירוג ב-2008 ונחשבת לאחד המקומות השלווים בעולם.

אלימות היא נדירה באיסלנד, על כך מעיד אחד משיעורי הפשיעה הנמוכים בעולם, אם כי עלייה בפשיעה האלימה בשנים האחרונות הדאיגה את הרשויות.

קבוצה אחת שנמצאת על הרדאר המשטרתי באיסלנד בשנים האחרונות היא הארגון הניאו-נאצי המכונה "תנועת ההתנגדות הנורדית". הארגון הצליח להתבסס באיסלנד ויש לו אתר אינטרנט פעיל והפיץ עלונים בקמפוס של אוניברסיטת איסלנד, בין היתר.

הדו"ח האחרון של משרד נציב המשטרה הלאומית על איום הטרור באיסלנד, שפורסם בשנה שעברה, ציין את הקבוצה הפאן-נורדית כאיום. בדו"ח נכתב: "ברור שתנועת ההתנגדות הנורדית נופלת תחת קבוצות הימין הקיצוני שהנורווגים והשוודים רואים כגורם לדאגה".

צילום: הלדור קולביינס
אילוסטרציה

Back to top button