העולם הערביחדשות חוץמבזקים

אבו מאזן תקף את ישראל בעצרת האו"ם: "ישראל לא מאמינה בשלום, אין פרטנר אמיתי"

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן נשא הערב (שישי) נאום בישיבה ה-77 של העצרת הכללית של האו"ם במהלכו תקף את ישראל ואמר כי "האמון שלנו בהשגת שלום בר קיימא המבוסס על צדק הולך ונשחק."

בנאומו ציין כי "ישראל השמידה את אוסלו ומבקשת להרוס את פתרון שתי המדינות, מה שמוכיח שהיא לא מאמינה בשלום, אלא בהטלת עובדה מוגמרת עם תוקפנות. אין פרטנר אמיתי שאיתו אפשר לדבר, וזה מה שעושה את היחסים בין כיבוש לעם כבוש. לא נתמודד עם ישראל על בסיס שהיא מדינה כובשת, ואנחנו דורשים מהקהילה הבינלאומית להתייחס אליה כמדינה כובשת. ישראל מנהלת מסע קדחתני להחרים את אדמותינו, להקים בהן התנחלויות ולבזוז את משאבינו כאילו היו אדמה ריקה ללא בעלים, כפי שעשתה ב-1948. ישראל נותנת חופש למתנחלי הטרור להרוג את עמנו, לגנוב את אדמתם ומים ולשרוף את בתיהם."

אבו מאזן המשיך לתקוף את ישראל ואמר כי "ישראל אפשרה להקים קבוצות טרור שתוקפות את הפלסטינים וקוראות לגירושם. צעירי ראש הגבעה, קבוצות תג המחיר, נאמני המקדש ועוד נמנים עם קבוצות הטרור הללו, והם מונחים על ידי חברי כנסת ישראל. אני קורא לקהילה הבינלאומית להכניס את ארגוני הטרור האלה לרשימות טרור. ישראל לא השאירה לנו דבר בשטח כדי להקים את מדינתנו.. איפה נקים את מדינתנו העצמאית ואיפה יחיה עמנו? ..אנחנו רוצים לחיות איתם בשלום. האו"ם, בראשות מעצמותיו המשפיעות, מגן על ישראל על ידי אימוץ סטנדרטים כפולים. ישראל תוקפת ארגוני זכויות אדם פלסטיניים עצמאיים בעיני העולם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיף יו"ר הרשות הפלסטינית בנאומו בעצרת האו"ם כי "מאז הקמתה, ישראל ביצעה פשעים נגד עמנו כשהרסה 524 כפרים פלסטינים ועקירה 950,000 פלסטינים. מאז הקמתה ב-1948, ישראל ביצעה יותר מ-50 מעשי טבח והכירה במספר מהם. המתנחלים הפכו לכ-750,000.. שהם 25% מכלל האוכלוסיה בגדה המערבית, וזו האדמה הפלסטינית שנשארה לנו מהחלטת החלוקה. ישראל הורגת את עמנו מבלי לתת דין וחשבון, כפי שעשתה עם העיתונאית שירין אבו עקל'ה. אני מאתגר את אמריקה להעניש, לתת דין וחשבון או להעמיד לדין את הרוצחים שהרגו את אבו עקילה… למה? כי הם ישראלים."

"ישראל פולשת לקדושות האסלאם שלנו בירושלים, בירתנו הנצחית. ישראל כופה תוכניות לימודים מזויפות ומנסה לכפות את זה על התלמידים שלנו כדי שילמדו כפי שהיא רוצה.. לא נאפשר זאת.. לכן היא מפרה את החוק הבינלאומי. ישראל משבשת את הבחירות הפלסטיניות ומונעת זאת מהירושלמים, כפי שעשתה בבחירות הקודמות. אנחנו מוכנים לערוך את הבחירות, וגזרנו גזירות, וישראל מנעה זאת מאיתנו.. ישראל היא משטר אפרטהייד. ישראל מפרה את החוק הבינלאומי, אבל היא לא נענשת, ויש מי שמגן עליה." אמר אבו מאזן.

"האומות המאוחדות ואנשיו המשפיעים הם אלה שמגנים על ישראל מפני ענישה… יש סטנדרטים כפולים שחלים בכל הנוגע לישראל. ישראל לא היססה לאחרונה לסגור 6 ארגוני זכויות אדם שמנסים ליישם את החוק, והם גם פועלים נגדנו אם אנחנו טועים.. אבל פתאום ישראל מחשיבה אותם כארגוני טרור ומסתערת על משרדיהם וזורעת הרס. הטבח האחרון של ישראל, ההתקפה על עזה עם רקטות.. (מציג תמונה של ילדי עזה שפורסמה בניו יורק טיימס) של 77 ילדים שנהרגו על ידי ישראל בעזה. מה שנדרש הוא התנצלות מעמנו ונשיאת אחריות משפטית, פוליטית, מוסרית וחומרית. אני קורא לקהילה הבינלאומית להטיל אחריות על ישראל על הפשעים שביצעה." ציין אבו מאזן והוסיף "נפנה לבית המשפט הפלילי ולכל בתי המשפט בעולם לדרוש מישראל לקחת את אחריותה כלפי מעשי הטבח הללו. מדוע אנו סובלים ונשארים תחת כיבוש? מה חסר לנו כדי שיכבשו אותנו כדי להרוג אותנו או לבזוז את הסחורה שלנו.. את הגשם שיורד עלינו, לוקחים ומוכרים לנו. לא נקבל את זה שנישאר הצד היחיד שמקיים את ההסכמים שנחתמו עם ישראל ב-1993 (אוסלו). אלו הסכמים שכבר אינם קיימים בשטח. ישראל עושה פעולות חד-צדדיות הסותרות את הסכמי אוסלו, ואנחנו לא נסכים לזה, כמה זמן נישאר מחויבים להן לבד? לכן, הפך הכרחי עבורנו לחפש אמצעים אחרים להשיג את זכויותינו ולהשיג שלום, כולל יישום ההחלטות שהתקבלו על ידי המועצות והגופים הלאומיים שלנו. אנו מקבלים את ההחלטות הללו על מנת לשמור על זכויותינו ונוכחותנו במולדתנו תחת מטריית ארגון השחרור, הנציג הלגיטימי היחיד של עמנו, שתחת הנהגתו כולל כל עמנו בכל מקום. האומות המאוחדות הוציאו מאות החלטות הקשורות לפלסטין, ואף החלטה אחת לא יושמה.. 754 החלטות של העצרת הכללית, 97 החלטות של מועצת הביטחון ו-96 של מועצת זכויות האדם… ולא אחת יושמה! אנו רוצים ליישם את ההחלטות הקשורות לקבלתנו את חברותנו באו"ם (181-194). הגשנו בקשה למזכ"ל האו"ם ליישם את ההחלטות הללו. נתחיל להגיש בקשות הקשורות להצטרפות לאו"ם ולארגונים בינלאומיים. ממחר נשלים את צעדינו להצטרפות לארגון הבריאות העולמי, קניין רוחני ותעופה אזרחית בינלאומית. מועצת הביטחון קיבלה החלטות ברורות בנוגע לשלום צודק וכולל, ואנו דורשים את יישומן. אנחנו רוצים שהאו"ם ייקח על עצמו את אחריותו כלפי עמנו ויגן עליהם. אנו מחדשים את בקשתנו לחברות מלאה באו"ם. אנו קוראים למזכ"ל האו"ם לעבוד קשה לפיתוח תוכנית בינלאומית לסיום הכיבוש על מנת להשיג שלום ויציבות באזור, המבוססת על החלטות הלגיטימציה הבינלאומית ויוזמת השלום הערבית."

לסיום אמר אבו מאזן בנאומו: "אתמול הקשבתי לנאום של ביידן, לפיד ואחרים בנוגע לפתרון שתי המדינות… והייתי מרוצה מכך… אבל המבחן האמיתי לרצינות ואמינות העמדה הזו הוא הישיבה של ממשלת ישראל שולחן המשא ומתן מיד. ממשלת ישראל חייבת להפסיק את כל הצעדים החד-צדדיים שהורסים את פתרון שתי המדינות. יש לקיים משא ומתן להפסקת הנהלים בשטח.. אנחנו להוטים לשלום.. אז קראנו להשיג שלום למען הדורות הבאים ועמי האזור.. אנחנו רוצים שלום ואנחנו נלחמים בטרור בכל מדינות העולם יש לנו הסכמים עם 85 מדינות להילחם בטרור, בראשות אמריקה. אני גאה שביליתי כמה עשורים מחיי במאבק עם אחיי ממנהיגי העם הפלסטיני, שחלקם מתו וחלקם מחכים, על מנת לשמור על זכויות האנשים הגיבורים והאמיצים שלנו, אשר קבע את המודל הנפלא ביותר של גבורה וגאולה למרות הלחצים שהופעלו עלינו ועל עמנו, אבל שמרנו על החלטתנו הלאומית זו זכותנו. אנו מחויבים לעקרונות הלאומיים שלנו.. אנו מחדשים את סירובנו לקבל כל הוראות או פקודה מכל מפלגה בעולם."

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, עזב את אולם העצרת הכללית במהלך נאומו של הנשיא הפלסטיני אבו מאזן. "נאומו של אבו מאזן מנותק מהמציאות ומוכיח שזמנו של עבאס נגמר", אמר ארדן.

Back to top button