חדשות חוץמבזקים

שחקן "ריברדייל" נידון למאסר עולם על רצח אימו בקנדה

שחקן "ריברדייל", "יומנו של חנון" ו-"על טבעי" ריאן גרנתהאם, נידון ביום רביעי האחרון למאסר עולם בגין רצח אימו לפני כשנתיים.

גרנתהאם, בן 24, הודה מוקדם יותר השנה ברצח מדרגה שנייה, שדינה הוא אוטומטית מאסר עולם.

ב-31 במרץ 2020, גרנתהאם, אז בן 21, ירה באימו בת ה-64, ברברה ווייט, בחלק האחורי של הראש בזמן שניגנה בפסנתר. הפשע התרחש בבית המשפחה הממוקם בסקוומיש, כשעה נסיעה מוונקובר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

זמן קצר לאחר הרצח, גרנתהאם הקליט סרטון המודה בפשע. מאוחר יותר הוא אמר לרשויות שהוא תכנן להרוג את ראש הממשלה הקנדי ג'סטין טרודו ואולי לבצע ירי המוני באוניברסיטה מקומית, אבל הוא שינה את דעתו.

הוא אמר למשטרה שהוא הרג את אימו כדי לחסוך ממנה את הצער וההתמודדות עם תוצאות תוכניותיו להתנקש בחיי טרודו ולירות בבית ספר.

הדיון בגזר הדין של גרנתהאם ביום רביעי היה בעיקר כדי לקבוע מתי יוכל להגיש בקשה לשחרור על תנאי. התובעים ביקשו תקופת המתנה של 17 עד 18 שנים בעוד שההגנה של גרנתהאם ביקשה תקופת המתנה של 12 שנים בלבד. השופטת, קתלין קר, החליטה שגרנתהאם חייב לשבת 14 שנים לפני שיהיה זכאי להגיש בקשה לשחרור על תנאי.

גרנתהאם כלוא מאז 1 באפריל 2020. פסיכיאטרים ממונים על ידי שני בתי משפט עשו לו הערכות. לדברי עורך דינו כריס ג'ונסון, לגרנתהאם יש בעיות נפשיות חמורות: "הפסיכיאטרים הסכימו שבזמן האירוע הנורא הזה הוא סבל מהפרעת דיכאון חמורה ומהפרעת שימוש בקנאביס, בין היתר".

צילום: נטפליקס
צילום: נטפליקס

Back to top button