מבזקיםפוליטי / מדיני

לפיד לחיילי מג"ב: "כששני הלוחמים נהרגו, מדינה שלמה עצרה את נשימתה"

ראש הממשלה, יאיר לפיד, ביקר היום (ראשון) את גדוד "מנשה" של מג"ב בבסיס שקד – גזרת איו"ש, לכבוד ראש השנה. בביקור השתתפו השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי, מפקד מג"ב ניצב אמיר כהן, המזכיר הצבאי לרה"מ אלוף אבי גיל, מפקד מג"ב איו"ש תת-ניצב ג'האד חסן ומג"ד מנשה סגן-ניצב סלמאן עוידה.

ראש הממשלה שוחח עם הלוחמים והלוחמות ושמע מהם על שגרת השירות שלהם בגזרה, וכן על היערכותם לקראת החג בבסיס. רה"מ הודה להם בשם עם ישראל על כך שבזכותם כל אזרחי ישראל חוגגים את החג בשקט ובביטחון.

בפתח דבריו, שיבח ראש הממשלה את הלוחמים ואמר: "יש המון אנשים במדינת ישראל שלא יודעים שהם בחיים בזכותכם והם לא ידעו את זה לעולם. הם ימשיכו בחייהם, יפגשו היום את המשפחות שלהם, ינשקו את הילדים שלהם, ישימו קצת תפוח בדבש, וכל הזמן הזה הם לא יידעו שהם חיים בזכות החבורה שיושבת פה. התפקיד שלכם והתפקיד שלנו – הוא לשמור מפני דברים נוראיים, ואתם עושים אותו נאמנה. עושים אותו מהמקום הנכון ומתוך תחושת שליחות. אמרתי לעצמי שאני לא מסוגל ללכת לבלות את החג עם המשפחה שלי לפני שאני בא להגיד תודה לאנשים, שלא יבלו את החג עם המשפחות שלהם, אלא ישמרו על כולנו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיף ראש הממשלה ואמר: "הביטוי עבודת קודש הוא על מה שאתם עושים. אני לא פה רק בשם עצמי, השר והמפכ"ל לא פה רק בשם עצמם – אנחנו פה בשם כל עם ישראל. אנחנו יודעים ואנחנו מודעים כל הזמן לעבודה שאתם עושים. אני רוצה גם להוסיף עוד דבר, בדרך ובתוך התפקיד – תשמרו על עצמכם. כששני הלוחמים נהרגו, מדינה שלמה עצרה את נשימתה. תשמרו אחד על השני ותשמרו על עצמכם, זה גם האתוס של מג"ב. אני מודה לכם ומאוד שמח שהייתה לי ההזדמנות להגיד לכם תודה רבה לפני כניסת החג, שתהיה לכולנו שנה טובה ושקטה, ואם היא תהיה טובה ושקטה זה בזכותכם".

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב אמר: "מה שמיוחד בפלוגה הזו, בין היתר, זה שהתפקיד שלה הוא לפעול משני צידי הקו הירוק. מערבה לקו הירוק זו התנהגות מסוימת, ובתוך יהודה ושומרון זו התנהגות אחרת. זה מחייב בעיקר את המפקדים, מפקד הפלוגה וגם הלוחמים והלוחמות, להפעיל שיקול דעת וגמישות – כי הפעולה המבצעית ממערב לקו הירוק והפעולה המבצעית ממזרח, שונות לחלוטין. ולכן מגיע לכם כל הכבוד, ושתהיה שנה טובה".

צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

Back to top button