מבזקיםצבא וביטחון

המשטרה עצרה שני חשודים בחשד להסתה והפרת הסדר בהר הבית

שוטרי מחוז ירושלים ממשיכים לפעול בירושלים בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים, בדגש על אזור העיר העתיקה במסגרת ההיערכות המשטרתית המוגברת במהלך ראש השנה. במהלך הלילה מספר צעירים הסתגרו במסגד בהר הבית, והבוקר עם תחילת הביקורים במקום החלו מפרי הסדר שבתוך המסגד בירי זיקוקין לסירוגין מתוכו. אותם מפרי סדר גרמו לחילול המסגד ופגיעה בו.

לפנות בוקר (שני) החלו כמה עשרות מפרי סדר בקריאות הסתה והפרת הסדר באזור שער האריות בעיר העתיקה בירושלים, כשחלקם יידו אבנים לעבר כוחות המשטרה הפועלים לשמירת הביטחון והסדר. כוחות משטרה של מחוז ירושלים עצרו באזור בשעת מעשה שני חשודים שיידו אבנים לעבר הכוחות, ופעלו להדיפת מפרי הסדר.

בשעה זו הביקורים בהר הבית נמשכים כסדרם, זאת לצד תפילות של המוסלמים הנמצאים בשטח ההר ולפני זמן קצר המשטרה עצרה שני חשודים בגין חשד להסתה והפרת הסדר.

במשטרה מבהירים כי "במהלך הימים האחרונים מופצים ברשתות החברתיות פרסומים כוזבים ושקריים רבים לגבי הר הבית, זאת במטרה להתסיס את השטח ולהסית לאלימות. מדובר בפרסומים כוזבים שנועדו להטעות את הציבור ולהסלים. אנו קוראים לציבור לא להישמע לפייק ניוז ולהסתה פרועה זו, שמופצת ברובה ע״י גורמים עוינים ובעלי אינטרס ברשתות החברתיות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במשטרה מדגישים כי "אין כל שינוי בנוהג הקיים מזה שנים רבות בהר הבית בהקשר של תפילות מוסלמים או של ביקורי ישראלים ותיירים במקום. לא נאפשר לאף אדם לשבש את שגרת החיים במקום בהתאם לנוהג הקיים, וכל מי שיפר את הסדר במקומות הקדושים וינהג באלימות מכל סוג שהיא – יטופל בנחישות."

כוחות המשטרה ימשיכו לפעול באזור למניעת חיכוך, לאבטחה ושמירת הסדר בהר הבית, במקומות הקדושים, בעיר העתיקה ובכל רחבי העיר ירושלים.

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button