מבזקיםפוליטי / מדיני

התנועה לאיכות השלטון דורשת מהיועמ"ש לפתוח בחקירה פלילית נגד סילמן והליכוד

בעקבות שריונה של ח"כ לשעבר עידית סילמן במפלגת הליכוד, פנתה התנועה לאיכות השלטון ליועמ"ש בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד סילמן והליכוד. עתירתה הקודמת של התנועה לבג"ץ נדחתה בטענה כי מדובר ב"תרחיש תיאורטי אשר אינו מצדיק, בשלב זה, בחינה שיפוטית".

בקשת התנועה כעת לוועדת הבחירות המרכזית לפסול את מועמדותה של סילמן נעשתה בעקבות שריונה בליכוד, והפיכתו של התרחיש התאורטי לטענתה, למעשי. בתשובת היועמ"ש לבקשה זו, היא ענתה לוועדת הבחירות המרכזית כי הבדיקה הפלילית בעניין סילמן והפרת החוק עודנה נבחנת.

כעת התנועה פונה שוב אל היועמ"ש וטוענת כי שיבוצה של סילמן ברשימת הליכוד מבסס חשד סביר לביצוע עבירות פליליות להפרת סעיף 57א לחוק הבחירות לכנסת, האוסר על מתן הבטחה לשיבוצו של חבר כנסת מכהן ממפלגה אחת למפלגה אחרת, שלא בתוך 90 יום מיום הבחירות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

התנועה לאיכות השלטון מבקשת מהיועמ"ש לחקור גורמים במפלגת הליכוד ואת חברת הכנסת סילמן על פרסומים שונים בתקשורת מהם עולה כי הסכם אסור שכזה אכן נערך בין מפלגת הליכוד לבין ח"כ סילמן, וביניהם ראיונות שהעניקו חברי הכנסת יואב גלנט ומיקי זוהר (ליכוד) בהם הזכירו את ההסכם האמור.

עו"ד הידי נגב, ראש מחלקת חקיקה ומדיניות בתנועה לאיכות השלטון: "השריון של סילמן במפלגת הליכוד הוא דריסה ברגל גסה של הוראות בחוק, והיועמ"ש מחויבת לבדוק זאת. מעשיהם הנלוזים של סילמן והליכוד מעידים כי לא אבד הכלח על המושג כלנטריזם, ואולי צריך לומר היום סילמניזם".

צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ'

Back to top button