חדשות הארץמבזקים

משפחת הנרצח בפיגוע לבית המשפט: "אסור שהמחבל יראה אור יום"

היום (רביעי) התקיים דיון בבית המשפט הצבאי ביהודה במחנה עופר, בטיעונים לעונשו של המחבל ממדוח עמרו שרצח את אליאב גלמן הי"ד בפיגוע בצומת גוש עציון בשנת 2016. בני משפחתו של גלמן הגיעו לדיון בלווי עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, שם העידו ודרשו מבית המשפט להחמיר עם המחבל, והשית עליו את העונש המקסימאלי.

דיון הטיעונים לעונש מתקיים בשנית לאחר שבתחילה הרשיעו את המחבל בדעת רוב בהריגה בלבד. לאחר שהוגש ערעור על החלטת בימ"ש, בית המשפט הצבאי לערעורים הכריע פה אחד כי יש להרשיע את המחבל ברצח והחזיר את התיק לבית המשפט ביהודה לגזירת עונשו של המחבל מחדש שם כאמור הופיעו היום בני המשפחה.

בני משפחת גלמן מסרו בסיום הדיון: "שש וחצי שנים הפרקליטות הצבאית עמותת חוננו ואנחנו המשפחה פועלים בדבר אחד- מחבל שהגיע להרוג חייב למות במקום או לכל הפחות להישאר קבור בצינוק לכל חייו. רק כך מנצחים טרור. הגענו היום לבית המשפט הצבאי לדרוש בעונש המרבי שניתן לגזור על המחבל, ולכל הפחות שיירקב בצינוק עד יומו האחרון. שש וחצי שנים מאז הרצח ועדיין לא נגזר דין המחבל להירקב בכלא. ככה לא מנצחים מלחמה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמרו בני המשפחה כי: "אנו נמצאים במעמד שבו אנו צריכים בשם שאר המשפחות השכולות ובשם עם ישראל, להגיע ולוודא שלא מתפשרים על גזר הדין ולא גוזרים פחות ממקסימום העונש המגיע למחבל שבא לרצוח. אנו מתפללים שתכלה שנה וקללותיה ובזכות הלחימה העיקשת בטרור, בשטח ובבתי המשפט, נוריד את הראש לטרור ולא יעברו עוד משפחות את הסבל אותו אנו סובלים", מסרו בני המשפחה.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את המשפחה מסר: "המחבל ביצע פיגוע לכל דבר. מחבל שבא לעשות פיגוע רוצה להשמיד אותנו. כל מחבל שבא לעשות פיגוע דמו בראשו וצריך לעשות כל מאמץ שהוא לא ייצא מכך חי ואם הוא בכל זאת נשאר בחיים ברור מאליו שצריך להאשים אותו ברצח ולגזור עליו את העונש הכבד ביותר, באנו עם בני המשפחה ע"מ לוודא זאת. לטרור אסור לוותר, צריך להילחם בטרור בכל הכלים גם המשפטיים. כל פשרה בעניין מחזקת את הטרור. אנו מקווים שהמסר יעבור ובית המשפט ייקבע כי המחבל לא יראה אור יום עד יומו האחרון".

נזכיר, בפיגוע הקשה אשר התרחש בצומת גוש עציון בשנת 2016, שלף המחבל סכין והחל לרוץ לעבר העומדים בטרמפיאדה בצומת. חיילים מהכוח הצבאי שאבטח את המקום ירו לעברו, אך המחבל המשיך בריצה לעבר גלמן שירה בו מאקדחו. בעקבות הירי של הכוח נפגע המחבל, ולמרבה הצער גם גלמן נפגע מירי הכוחות.

אילוסטרציה. צילום: חדשות מבזק לייב
צילום: חוננו
צילום: חוננו

Back to top button